۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
عضویت ایران در پیمان شانگهای فرصت مغتنمی برای گسترش مناسبات
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

عضویت ایران در پیمان شانگهای فرصت مغتنمی برای گسترش مناسبات

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید از امکانات و فرصت‌های شانگهای به نفع مردم استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، در توضیح مزایای عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، گفت: سازمان شانگ‌هایی فرصتی برای توسعه همکاری‌ و تعاملات اقتصادی، تجاری، پولی و سیاسی با کشورهای عضو است، کشورهایی که جز قدرتمندترین کشورهای منطقه و جهان به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: عضویت ایران در این سازمان فرصت مغتنمی برای گسترش مناسبات دو جانبه و روابط چند جانبه است، با توجه به مشکلاتی که ما با جهان غرب داریم و تحریم‌های ظالمانه لاجرم باید نگاهمان به سمت شرق باشد کما اینکه ما به این منطقه تعلق داریم، منطقه و کشورهایی که ظرفیت های فراوانی دارند و اگر کشورها تبادلات منطقی را دنبال کنند، بی نیاز از خیلی کشورها به خصوص غربی‌ها خواهند بود.

نوش آبادی یادآور شد: سازمان شانگهای را برای توسعه مناسبات کشورمان بسیار مهم می‌دانیم، به موجب عضویت در این سازمان می‌توانیم صادرات کشورمان را توسعه دهیم، چین و روسیه دو قدرت بزرگ جهان عضو این سازمان هستند و با عضویت رد شانگهای می‌توانیم بسترهای همکاری جدیدی را با این کشورها آغاز کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عضویت ایران در شانگهای را یک امر مثبت دانست و گفت: عضویت دائم ایران در این سازمان قطعا بسترساز توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای عضو خواهد شد.

وی افزود: آسیا و کشورهای عضو سازمان شانگهای و البته جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های ناشناخته فراوانی دارند که می‌تواند شکوفا و عیان شود. ایران ظرفیت‌های صادراتی بسیاری دارد که مورد توجه سایر اعضای سازمان قرار می‌گیرد، این ظرفیت‌ها برای شانگهای ناشناخته است و دولت و مسئولان باید از این موقعیت استفاده کنند و نسبت به ارایه پیشنهادات و رصد و شناسایی ظرفیت‌های سازمان شانگهای و کشورهای عضو اقدام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید از امکانات و فرصت‌های شانگهایی به نفع مردم استفاده کنند.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha