۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
برنامه‌ای برای نشست برجامی در نیویورک نداریم
نماینده آمریکا در سازمان ملل:

برنامه‌ای برای نشست برجامی در نیویورک نداریم

نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید: هیچ نشستی درخصوص توافق هسته‌ای ایران همزمان با برگزاری مجمع عمومی در نیویورک برنامه ریزی نشده است.

به گزارش بازار، لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: تا آنجایی که وی می‌داند هیچ نشستی درخصوص توافق هسته‌ای ایران در نیویورک برای هفته آینده برنامه ریزی نشده است.

این درحالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در ادامه لفاظی‌های خود ضد احیای مذاکرات لغو تحریم‌ها در سخنانی در مکزیک، مدعی شد: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در کوتاه مدت بعید است.

همزمان جدال در آمریکا برسر مذاکرات لغو تحریم‌ها تشدید شد و برخی از اعضای کنگره هم در اظهاراتی جداگانه، واکنش‌های مختلفی به این مسئله ابراز کردند و حتی برخی نمایندگان کنگره به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره این مذاکرات نامه اعتراضی نوشتند.

جدیدترین دور مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج ماهه ۱۳ مردادماه تا ۱۷ مردادماه در شهر وین برگزار شد. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha