۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
برای رسیدن به توافق هسته‌ای، توپ در زمین آمریکاست
رئیس جمهور:

برای رسیدن به توافق هسته‌ای، توپ در زمین آمریکاست

رئیس جمهور در گفتگو با الجزیره گفت: لغو تحریم‌ها علیه ایران باید به همراه تضمین باشد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در گفتگو با الجزیره انگلیسی گفت: در حال حاضر برای تصمیم نهایی درباره توافق هسته ای، توپ در زمین آمریکاست.

وی افزود، لغو تحریم‌ها علیه ایران باید به همراه تضمین باشد.

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت، جهان غرب قبل از آنکه از ما توقف فعالیت هسته‌ای را مطالبه کند باید از اسرائیلی که سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد، چنین خواسته‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای نیاز است که مشکل تضمین‌هایی که خواسته ایم حل شود، افزود، ما برای دفاع از حقوق کشور و مردم ایران مصمم هستیم.

رئیسی، مذاکرات مستقیم با آمریکا را بی فایده خواند و گفت، نیاز است آمریکا برای اعتمادسازی با ایران، تدابیری اتخاذ کند. اگر این کشور در پی توافق است چرا هم زمان با مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدیدی علیه ایران تحمیل می‌کند؟

وی درباره مسائل منطقه‌ای گفت، مذاکرات ما با عربستان ادامه دارد، تا به الان این مذاکرات در پنج مرحله انجام شده است و این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور ایران ادامه داد، اگر مداخله نیروهای خارجی نباشد می‌توان مشکلات منطقه را حل کرد.

رئیسی همچنین درباره عراق گفت، خوشحال خواهیم شد که در عراق دولتی قوی روی کار بیاید، مردم عراق نباید اجازه دهند از این پس آمریکا در این کشور حضور داشته باشد. در موضوع عراق، کشورهای اروپایی با ما در ارتباطند، اما پاسخ ما این است که امور عراق به مردم این کشور ارتباط دارد.

وی درباره اوضاع یمن نیز گفت، برای آتش بس دائم در این کشور و ادامه گفتگو میان گروه‌های یمنی، نیاز است به محاصره یمن پایان داده شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha