۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
ایران آماده تبادل تجربیات و دستاوردهای خود با قرقیزستان است
رئیسی در دیدار رئیس جمهور قرقیزستان:

ایران آماده تبادل تجربیات و دستاوردهای خود با قرقیزستان است

رئیس جمهور درباره پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران با وجود تحریم‌های گسترده، گفت: ایران آمادگی دارد برای بهره‌مندی قرقیزستان از این دستاوردهای بزرگ تجربیات و دستاوردهای خود را با این کشور مبادله کند.

به گزارش بازار، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر رئیس جمهور کشورمان به ازبکستان، «سدیر جباروف» رئیس جمهور قرقیزستان صبح پنجشنبه با حضور در محل اقامت آیت‌الله رئیسی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و قرقیزستان، بر ضرورت تلاش برای توسعه روابط اقتصادی دوجانبه تا چند برابر سطح فعلی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور افزود: دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه، در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای نیز می‌توانند با حضور و مشارکت کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان تلاش خود را به پیش ببرند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های گسترده علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران با وجود اعمال تحریم‌های گسترده، گفت: ایران آمادگی دارد برای بهره‌مندی قزقیزستان از این دستاوردهای بزرگ تجربیات و دستاوردهای خود را با این کشور مبادله کند.

«سدیر جباروف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، از کمک های پزشکی ایران به مردم کشورش در دوران همه‌گیری کرونا تشکر کرد و گفت: توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست گسترش همکاری‌های دولت قرقیزستان است.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های ترانزیتی بین دو کشور، تکمیل و راه اندازی راه‌آهن استراتژیک بندرعباس- آسیای میانه را عامل مهمی در گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ایران ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان دانست و بر لزوم تسریع در تکمیل این پروژه نیز تاکید کرد.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha