۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
دادگاه عمومی اتحادیه اروپا جریمه ۴ میلیارد یورویی کمیسیون اروپا علیه گوگل را تایید کرد

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا جریمه ۴ میلیارد یورویی کمیسیون اروپا علیه گوگل را تایید کرد

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که پس از دیوان دادگستری این اتحادیه، دومین نهاد قضایی معتبر اروپایی محسوب می شود، جریمه بی‌سابقه کمیسیون اروپا علیه شرکت گوگل را تایید کرد.

به گزارش بازار، این دادگاه تایید کرد که «گوگل محدودیت های غیرقانونی را برای دستگاه های تلفن همراه اندروید» اعمال کرده تا بتواند از «طریق موتور جستجوی خود سود مالی بیشتری» کسب کرده و کنترل بازار در این بخش را بدست بگیرد. به گفته این دادگاه «گوگل مساله رقابت عادلانه در اتحادیه اروپا را رعایت نکرده است.»

یورو نیوز می گوید، البته دادگاه عمومی اتحادیه اروپا کمی از جریمه اصلی که کمیسیون اروپا برای گوگل بریده بود را کاهش داد و آنرا به ۴.۱ میلیارد دلار رساند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ گوگل را به پرداخت جریمه ۴.۳ میلیارد یورویی محکوم کرده بود.

گوگل پیش تر نسبت به جریمه پیشنهادی کمیسیون اروپا شکایت کرده و از دادگاه عمومی اتحادیه اروپا خواسته بود تا در این‌باره تصمیم گیری کند.

گوگل در طرح شکایت خود، این موضوع را مطرح کرد که اتحادیه اروپا به‌ طور ناعادلانه ای از همین روند نسبت به شرکت اپل، که خدمات خود مانند جستجوگر سافاری را برروی آیفون‌ها تحمیل می‌کند، چشم پوشی می کند.

وکلای این شرکت آمریکایی می گویند گوگل هیچ‌گاه «مشتریان موبایل های آندروید را بمانند اپل، به نرم افزارها و موتورهای جستجویش وابسته نکرده است.»

توماس وینجه، وکیل مدافع سازمان «FairSearch» که در طرح اولین شکایات کمیسیون اروپا علیه گوگل نقش داشته است، می گوید: «بدین ترتیب دیگر گوگل نمی تواند اراده خود را بر سازندگان تلفن های همراه تحمیل کند. آنها امروز مجبور هستند به تلفن های آندروید امکان داشتن تمام موتورهای جستجورا بدهند و این امکان انتخاب مشتریان و مصرف کنندگان را افزایش می دهد.»

تصمیم دادگاه عمومی لزوما پایان ماجرا نیست. هر دو طرف می توانند برای اظهار نظر نهایی در مورد پرداخت و یا عدم پرداخت جریمه، به بالاترین و عالی ترین نهاد قضایی اتحادیه اروپا، دیوان دادگستری اروپا رجوع کرده و درخواست تجدیدنظر بدهند.

کد خبر: ۱۷۵٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha