۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
آمریکا ۱۰ شخص و شرکت ایرانی را تحریم کرد

آمریکا ۱۰ شخص و شرکت ایرانی را تحریم کرد

واشینگتن بار دیگر سناریوی مضحک اعمال تحریم بر ضد نهادها و اشخاص ایرانی را تکرار کرد.

به گزارش بازار، ایالات متحده روز چهارشنبه تحریم هایی را علیه افراد و نهادهایی که با سپاه پاسداران ایران مرتبط است، به بهانه و ادعای آنچه فعالیت سایبری و باج افزاری «بدخواه» تهران خواند، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این تحریم ها بخشی از واکنش مشترک چندین آژانس آمریکایی از جمله وزارتخانه های دادگستری و امور خارجه است.
بر این اساس، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم هایی را علیه ۱۰ فرد و دو نهاد به دلیل فعالیت های سایبری اعمال کرده است.

وزارت دادگستری مدعی شد سه شهروند ایرانی به حملات سایبری متهم شده‌اند که شرکت‌های برق، دولت‌های محلی و کسب‌وکارهای کوچک و غیرانتفاعی، از جمله یک پناهگاه خشونت خانگی را هدف قرار داده‌اند.

این اتهامات، هکرها را به هدف قرار دادن صدها قربانی در ایالات متحده و سایر مراکز، سرقت داده ها از شبکه های آنها و درخواست پرداخت باج برای بازگرداندن اطلاعات سرقت شده آنها متهم می کند.

این پرونده در دادگاه فدرال در نیوجرسی تشکیل شد، جایی که شهرداری شهرستان یونیون سال گذشته هدف هکرها قرار گرفت.

ادعا شده است که سه هکر متهم در ایران هستند و دستگیر نشده‌اند، اما یک مقام وزارت دادگستری روز چهارشنبه گفت که این اتهامات خروج از کشور را برای آنها «عملاً غیرممکن» می‌کند.

کد خبر: ۱۷۵٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha