۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
صندوق حمایت از صنایع کوچک و متوسط در قزوین تاسیس می شود/بی توجهی به تولید خودکشی از ترس مرگ است
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

صندوق حمایت از صنایع کوچک و متوسط در قزوین تاسیس می شود/بی توجهی به تولید خودکشی از ترس مرگ است

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت:به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط و جلوگیری از ایجاد رکود و بیکاری با حمایت کارآفرینی و صنعتگران برجسته قزوین صندوق حمایت از صنایع کوچک و متوسط در قزوین تاسیس می شود

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در قزوین گفت: تحریم‌هایی که طی چند سال اخیر بر کشور تحمیل‌شده است شرایط تولید و اقتصاد را به‌شدت تحت‌فشار قرار داده است و در پی این روزهای سخت شیوع بیماری کرونا نیز توانست تیر خلاصی باشد بر پیکره صنعت و بی‌توجهی در این حوزه غیرقابل‌جبران است.

وی گفت: حتی در همین شرایط بیماری نیز باید تلاش کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید و فعالیت‌های اقتصادی ادامه داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین خاطرنشان کرد: رکود در تولید و فعالیت‌های اقتصادی در کشور شاید خساراتی سنگین‌تر از این بیماری بر بدنه جامعه وارد می‌کند و قطعاً بیکاری، مشکلات معیشتی و در پی آن کاهش نقدینگی در جامعه می‌تواند بسیار همه ابعاد زندگی اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

بخشنده اظهار داشت:اگرچه در شرایطی که جان انسان در میان است مسائل مالی کم‌اهمیت جلوه می‌کند اما باید دقت کرد که بی‌توجهی به عرصه تولید و اشتغال حتی در شرایط سخت بیماری اگر عواقبی بیشتری از خسارات این بیماری نداشته باشد قطعاً کمتر نیز نخواهد بود.

وی عنوان کرد: در این مدت در استان قزوین نیز ما تلاش کردیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسئله تولید و فعالیت صنایع را سرپا نگاه‌داریم و در این مدت نیز چرخه صادرات و واردات در استان همچنان فعال است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: استان قزوین از گذشته نیز در تولید محصولات بهداشتی، شوینده‌ها،مواد ضدعفونی‌کننده و الکل صنایع برجسته‌ای را در خود جای‌داده بود که با شیوع این بیماری با افزایش خطوط تولید فعالیت این واحدها افزایش‌یافته است و قطعاً باکمی درایت و برنامه‌ریزی درست خواهیم توانست این تهدید ایجادشده را برای کشور به فرصت تبدیل کنیم.

بخشنده اظهار داشت: قطعاً همین مسئله می‌تواند برای آینده این استان و صادرات در حوزه تولیدات شوینده، بهداشتی و ضدعفونی‌کننده شرایط خوبی ایجاد کند اما امروز حفظ اشتغال به یک اولویت تبدیل‌شده است.

وی افزود: حفظ اشتغال و کمک به واحدهای کوچک و متوسط از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز ماست و امیدواریم بتوانیم با ایجاد صندوق حمایتی بخش خصوصی با مشارکت فعالین و توانمندان اقتصادی در این حوزه ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین عنوان کرد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط با فعالیت خود این صنایع امکان‌پذیر است و قطعاً اجازه نمی‌دهیم واحدی به دلیل کرونا تعطیل و کارگری بیکار شود.

کد خبر: ۱۷٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha