۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
تراکتورسازی آمادگی لازم برای تولید ۲۰ هزار دستگاه تا پایان سال را دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تراکتورسازی آمادگی لازم برای تولید ۲۰ هزار دستگاه تا پایان سال را دارد

با توجه به اعلام شرکت تراکتورسازی نسبت به توان تولید ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال، لازم است بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص تسهیلات را در دستور کار قرار دهند.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تسهیل تحویل تراکتور مورد نیاز کشاورزان متقاضی، گفت: در جلسه معاونین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولین بانک کشاورزی و مدیران شرکت تراکتورسازی حضور داشتند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقرر شد طی یک هفته آینده وزارت جهاد کشاورزی ضوابط تحویل تراکتور به رانندگان حرفه‌ای تراکتور و کشاورزان دارای حداقل ۱۰ هکتار اراضی سنددار کشاورزی را تعیین نماید.

وی افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و تراکتور سازی نسبت به تعیین قیمت واقعی تراکتور به نحوی که کشاورزان نسبت به خرید آن تمایل داشته باشند و دست واسطه‌ها نیز از این بازار کوتاه شود اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اعلام شرکت تراکتورسازی نسبت به توان تولید ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال، لازم است بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص تسهیلات مورد نیاز را در دستور کار خود قرار دهند.

عسکری با اشاره به اینکه بانک کشاورزی تا پایان سال تسهلات خرید ۱۰ هزار دستگاه تراکتور را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد، ادامه داد: با انجام مکاتباتی با رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی بر اساس مصوبه هیات دولت که بانک‌های غیر تخصصی موظف هستند ۱۵ درصد از تسهیلات پرداختی خود را به حوزه کشاورزی اختصاص دهند تلاش می‌کنیم تا سایر بانک‌های دولتی نیز تسهیلات ۱۰ هزار دستگاه دیگر را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشنامه ۹۴۱ بانک کشاورزی که به شرایط پرداخت تسهیلات خرید تراکتور اختصاص دارد با اصلاح و در صورت نیاز لغو گردد، ادامه داد: طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست می‌کنیم دستور ویژه دهند تا مسیر برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون و خرید تراکتور تسهیل شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی مکاتباتی با رئیس کل بانک مرکزی تلاش می‌کنیم تا از بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات خرید تراکتور پشتیبانی لازم صورت بگیرد، تصریح کرد: خط اعتباری بانک کشاورزی از بانک مرکزی نیز باید به صورت دائمی شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha