۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
افزایش ۹ درصدی نرخ مبادله جفت ارز دلار/ ین ژاپن| آیا روند صعودی ادامه خواهد یافت؟
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش ۹ درصدی نرخ مبادله جفت ارز دلار/ ین ژاپن| آیا روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات آتی شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکایی هستند، نرخ مبادله جفت ارز USD/JPY با افزایش ۹ درصدی در روز سه شنبه مواجه شد.

به گزارش بازار، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات آتی شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکایی هستند، نرخ مبادله جفت ارز USD/JPY تغییر کرد. صبح روز سه شنبه این جفت ارز با نرخ ۱۴۲.۵۶ معامله شد که حدود ۹.۳۱ درصد بالاتر از بالاترین سطح در ماه آگوست بود.

نرخ جفت ارز USD/JPY طی چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی بوده که ناشی از واگرایی چشمگیر در سیاتس های بانک هایدمرکزی دو کشور به ویژه در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی به منظور جلوگیری از افزایش تورم است. در ایالات متحده، با اینکه شواهدی از کاهش اندک تورم طی هفته های گذشته به چشم می خورد، فدرال رزرو همچنان بر لزوم ادامه سیاست های تهاجمی خود در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی تاکید دارد.

در سوی دیگر، بانک مرکزی ژاپن علیرغم قرارگیری تورم در بالاترین سطح، همچنان لحن منفی خود را حفظ کرده و تاکنون حاضر به افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور نشده است. این بانک نرخ بهره خود را بدون تغییر رها کرده و به سیاست تسهیل کمی (QE) خود ادامه داده است. داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ژاپن در ماه آگوست در سطح ۹.۰ درصد باقی مانده است که بالاتر از میانگین تخمینی ۸.۹ درصدی توسط دولت این کشور است.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای نرخ مبادله دلار به ین، داده های تورم آینده ایالات متحده خواهد بود. اقتصاددانان بر این باورند که با کاهش قیمت بیشتر اقلام، تورم کشور در ماه اوت اندکی کاهش یافته است. به عنوان مثال، قیمت خودروهای دست دوم، بنزین و بلیط هواپیما روندی نزولی داشته اند. بنابراین انتظار می رود تورم کل آمریکا از ۸.۵ درصد به ۸.۱ درصد کاهش یابد.

پیش بینی نرخ USD/JPY

افزایش ۹ درصدی نرخ مبادله جفت ارز دلار/ ین ژاپن| آیا روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

نرخ مبادله دلار به ین، طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این رالی زمانی شتاب گرفت که این جفت از مقاومت مهم خود در ۱۳۹.۳۶ یعنی بالاترین سطح در ۱۴ جولای حرکت کرد. جفت ارز مذکور همچنین از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه بالاتر رفته و همزمان، اسیلاتور Awesome کمی پایین تر از نقطه خنثی در حرکت است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که این جفت به روند صعودی خود ادامه داده و گاوها بالاترین نرخ هفته گذشته روی ۱۴۴.۹۷ را هدف قرار دهند. حرکت به زیر حمایت کلیدی در ۱۴۱، نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha