۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
آنالیز آخرین وضعیت طرح های فاضلاب در خراسان جنوبی/ استفاده از پساب در بخش کشاورزی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

آنالیز آخرین وضعیت طرح های فاضلاب در خراسان جنوبی/ استفاده از پساب در بخش کشاورزی

بیرجند- امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت طرح های فاضلاب در استان گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب مصوب شد.

حسین امامی در گفت و گو با بازار با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های اجرای فاضلاب در استان بیان کرد: طرح فاضلاب بیرجند از سال ۹۴ آغاز شد و در مرحله پیش راه‌اندازی قرار دارد که خط انتقال آن ۱۰۰ درصد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای سربیشه، بیرجند و فردوس مصوب شد، گفت: از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند مصوب شد.

امامی ادامه داد: در شهر فردوس پیمانکار اجرایی برای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب بکارگیری شده و حدود ۱۳ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در یک سال اخیر اجرا شده است.

وی اظهار کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال منعقد و وارد فاز اجرایی شده که پیش‌بینی می شود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که پساب را جایگزین چاه‌های شرب استفاده شده در بخش کشاورزی به میزان چهار میلیون مترمکعب کنیم، گفت: پس از تکمیل پروژه فاضلاب بیرجند، فاضلاب سایت‌های مسکن ملی در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین اجرای شبکه فاضلاب در روستای چهکند بیرجند در برنامه این مجموعه قرار دارد، افزود: در حال حاضر تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند جزو تصفیه‌خانه‌های پیشرفته کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha