۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
درآمد ۶۵۰ میلیارد تومانی عشایر خراسان جنوبی از تولیدات دامی
طی پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

درآمد ۶۵۰ میلیارد تومانی عشایر خراسان جنوبی از تولیدات دامی

بیرجند- ابراهیمی، سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تولیدات دامی عشایر استان در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان عاید این قشر کرده است.

محمد ابراهیم ابراهیمی در گفت و گو با بازار با بیان اینکه بخشی از امنیت ما در استان مرهون جامعه عشایری و مرزنشینان است، اظهار کرد: عشایر با زحمت فراوان در مناطق عشایری استان انواع محصولات مختلف دامی، لبنی و صنایع دستی را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه استقرار ۸۰ درصد عشایر در مناطق مرزی استان یکی از عوامل مهم ایجاد و حفظ امنیت در منطقه است، افزود: خراسان جنوبی هفت درصد عشایر کشور را به خود اختصاص داده و از این حیث چهارمین استان عشایری کشور است.

ابراهیمی با بیان اینکه عشایر استان از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۹۰۰ تن شیر، ۶۰۰ تن پشم و سه هزار و ۶۷۰ تن گوشت قرمز تولید کردند، اظهار کرد: به دلیل بارندگی‌های مناسب در اسفندماه سال گذشته و فرودین ماه امسال میزان تولیدات عشایر خراسان جنوبی ۲۷ درصد افزایش داشته است.

بنا به گفته سرپرست اداره اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، این میزان تولیدات ۶۵۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عاید عشایر استان کرده است.

وی بیان کرد: عشایر به تعبیر امام خمینی (ره) ذخایر انقلاب هستند و هر جا که نیاز به حضور عشایر در صحنه‌های انقلاب از جمله دفاع از مرزها، راهپیمایی‌ها، شرکت در انتخابات و ‌... بوده همواره در صحنه حاضر و آماده هستند.

ابراهیمی اظهار کرد: بیشتر عشایر استان در شهرستان های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان و تعدادی هم در دیگر شهرستان های خراسان جنوبی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: زندگی عشایری در خراسان جنوبی قدمت کهن و دیرینه ای دارد و طایفه های دلاکه، نهتانی، بهلولی، براهویی، تیموری، اردنی، دهمرده، کلندرزهی و ماهیرودی از مشهورترین طوایف عشایری خراسان جنوبی هستند.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha