۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
ارزش پول ملی ژاپن به کمترین سطح ۲۴ سال اخیر در برابر دلار رسیده است
یک مقام ارشد دولت ژاپن هشدار داد؛

ارزش پول ملی ژاپن به کمترین سطح ۲۴ سال اخیر در برابر دلار رسیده است

معاون دبیر کابینه دولت ژاپن طی سخنانی خواستار انجام اقدامات مقتضی از سوی دولت این کشور در راستای جلوگیری از ادامه روند فزاینده کاهش ارزش پول ملی این کشور شد.

به گزارش بازار، معاون دبیر کابینه دولت ژاپن طی سخنانی خواستار انجام اقدامات مقتضی از سوی دولت این کشور در راستای جلوگیری از ادامه روند فزاینده کاهش ارزش پول ملی این کشور شد.

بر اساس این گزارش، «سئیجی کیهارا» ضمن اعلان هشدار ر خصوص وضعیت نامطلوب پول ملی این کشور گفت که ارزش ین ژاپن به پایین ترین حد خود طی ۲۴ سال گذشته رسیده است.

وی تاکید کرد: ارزش ارز (ملی) در حال ریزش یک سویه بوده و ما از نزدیک در حال رصد این وضعیت هستیم. باید اقدامات مقتضی را در این خصوص انجام دهیم.

لازم به ذکر است ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به شکل بی سابقه ای در حال ریزش روزانه بوده که ناشی از واگرایی سیاست های اقتصادی بانک های مرکزی دو کشور در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی است.

در حالیکه فدرال رزرو آمریکا طی ماه های گذشته طی چندین مرحله اقدام به افزایش بهره بانکی به منظور مقابله با تورم و افزایش شاخص ارز ملی این کشور کرده، بانک مرکزی ژاپن همچنان در برابر هرگونه افزایش نرخ بهره بانکی مقابله می کند؛ موضوعی که منجر به تمرکز سرمایه گذاران بازار فارکس و تجار بر روی دلار آمریکا شده و کمتر کسی حاضر به سرمایه گذاری بر روی ین ژاپن است.

کد خبر: ۱۷۴٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha