۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش در تبریز| ضرورت مهارت آموزی دانش بنیان
در مراسم افتتاح آموزشگاه دانش بنیان سایه سمن مطرح شد؛

ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش در تبریز| ضرورت مهارت آموزی دانش بنیان

تبریز- رئیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن از ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش در تبریز توسط شرکت سن ایچ خبرداد.

به گزارش بازار، آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن با حضور غلامحسین حسینی نیا، رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور افتتاح شد.

تورج زه‌فروش، رئیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن در افتتاح این مجموعه اظهار داشت: گروه سن ایچ از ۱۰ شرکت بزرگ تشکیل شده است و شرکت سایه سمن نیز یکی از این شرکت‌هاست که دانشگاه علمی و کاربردی این شرکت با ۹۰۰ دانشجو یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: با ایجاد این آموزشگاه می‌خواهیم مهارت آموزی در کشور را به منصه ظهور برسانیم و باید در سیستم مهارت‌آموزی تجدید نظر شود تا مهارت به نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند.

ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش در تبریز| ضرورت مهارت آموزی دانش بنیان

زه فروش با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در کشور ما شکست خورد، عنوان کرد: این هم به این دلیل بود که همه مراکز دولتی رو به افتتاح این دانشگاه‌ها زدند و بخش خصوصی از این کار متضرر شد.

وی گفت: ما برای برون رفت از این موضوع به فکر ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش افتادیم چون اساس شرکت سایه سمن فروش است و باید از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تشکر کنم بابت همکاری که با ما داشتند تا بتوانیم در بخش مهارت آموزی دانش بنیان فعالیت کنیم.

ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش در تبریز| ضرورت مهارت آموزی دانش بنیان

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در کشور نهادینه شود، گفت: مهارت آموزی زمینه ساز تکمیل حلقه اشتغال زایی است.

غلامحسین حسینی نیا با تاکید بر اهمیت محوریت آموزش، مهارت آموزشی و اشتغال گفت: فرهنگ مهارت آموزی را باید در کشور نهادینه کنیم، مهارت آموزی یک عبادت است، باید این فرهنگ نهادینه شود.

وی با اشاره به تکمیل حلقه اشتغال زایی اظهار داشت: با زنجیره‌هایی که داریم می‌توانیم اشتغال زایی بیشتری در کشور ایجاد کنیم. برای مهارت آموزی، باید تجهیزات به‌روز شود که شاهدیم در این مرکز تجهیزات به‌روز است.

حسینی نیا با تاکید بر اینکه ۱۳ آموزشگاه نوع یک فنی و حرفه‌ای در کشور داریم که خود می‌توانند استاندارد آموزشی تدوین و محتوا تولید کنند، ابراز داشت: ۱۲ هزار آموزشگاه کشور نیز نوع ۴ و هشت هزار آموزشگاه نوع ۲ هستند.

ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش در تبریز| ضرورت مهارت آموزی دانش بنیان

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: کشورهایی که ابرقدرت هستند توجه ویژه ای روی مهارت آموزی دارند، پس باید به این سمت حرکت کنیم.

وی سپس از راه اندازی نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب خبرداد و گفت: همان طوری که در گام اول انقلاب روی نهضت سوادآموزی تاکید داشتیم اکنون نیز نوبت به مهارت آموزی می‌رسد.

حسینی نیا ابراز داشت: مهارت‌های دانش بنیان می‌تواند آینده مشاغل را تضمین کند. در این خصوص باید استارتاپ، اسکیل اپ و اسکِل آپ هرسه باهم پیش روند.

کد خبر: ۱۷۴٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha