۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
آمادگی حضور۱۸۰ شرکت دانش پایه در شیلات
رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد

آمادگی حضور۱۸۰ شرکت دانش پایه در شیلات

رئیس سازمان شیلات ایران از اعلام آمادگی ۱۸۰ شرکت دانش پایه برای فعالیت در بخش شیلات خبر داد.

به گزارش بازار، حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات اعلام آمادگی کردند که ۴۸ شرکت با برنامه تحول وزارت جهاد کشاورزی تطابق داشتند.
به گفته حسینی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد تا بتوانند دستاوردهای خود را تجاری سازی کنند.

رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات در محل مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آغاز به کار کرد.

رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات با حضور سیدحسین حسینی معان وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جمعی از مسئولین کشوری آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، محورهای این رویداد شامل؛ تکثیر و پرورش آبزیان (ماهیان، سخت پوستان، نرم تنان، گیاهان آبزی، جلبک‌ها و …)، پرورش ماهیان دریایی در قفس، ماهیگیری، ارزیابی و مدیریت ذخایر، تکنولوژی و روش‌های صید، حفاظت از منابع، فرآوری، بسته‌بندی و اقتصاد چرخشی آبزیان، فناوری‌های نوین (نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و …) در حوزه شیلات، تجارت و صادرات آبزیان، تولید و تجارت ماهیان زینتی، تغذیه، بهداشت و صنایع جانبی، گردشگری شیلاتی، فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، دارویی قابل استحصال از آبزیان می‌باشد.

همچنین تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیازهای کنونی در مقیاس کشوری، شناسایی ایده‌پردازان و نوآوران و آشکارسازی فرصت‌های نهفته و پنهان در حوزه تخصصی شیلات و حوزه‌های بین‌رشته‌ای مرتبط برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیل ارتباط مؤثر بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فعالان بخش شیلات، حمایت از ۱۰ ایده منتخب در جهت ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان و تولید ثروت پایدار، هماهنگی جهت تشکیل بانک دستاوردهای پژوهشی کاربردی و تمهید مقدمات جهت بازاریابی و فروش دستاوردها و توسعه شرکت‌هایدانش‌بنیان از اهداف این رویداد است.

این رویداد ۱۹ و ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حال برگزاری است.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha