۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
راهکار آمریکا برای دستیابی به منابع انرژی پایدار| هشداری که جنگ اوکراین داد
بازار گزارش می دهد؛

راهکار آمریکا برای دستیابی به منابع انرژی پایدار| هشداری که جنگ اوکراین داد

قانون کاهش تورم، بهترین راه حل قانونی ایالات متحده برای تغییر اقتصاد آن به سمت یک سیستم انرژی قابل اطمینان تر، مقرون به صرفه تر و عادلانه است.

بازار؛ گروه بین الملل: قانون کاهش تورم (IRA) که اخیراً در سال ۲۰۲۲ امضا شده است، ایالات متحده را با کاهش ۴۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۰۵، وارد اقدامات اقلیمی قاطع و معوقه می کند.

بدون آن، نرخ کاهش کربن به ۳۱ درصد محدود می شود. سهم قانون در امنیت انرژی در داخل و خارج از امریکا از اهمیت یکسان برخوردار است، از جمله موارد زیر:

  • پشتیبانی از انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم‌های انتقال، وسایل نقلیه الکتریکی و استقرار کارآیی برای کاهش اتکای ایالات متحده به سوخت‌های فسیلی.
  • اجاره زمین های فدرال جدید برای حفاری نفت و گاز برای باز کردن گزینه های توسعه داخلی و کمک به تامین تقاضای داخلی و انرژی متحدان در خارج از کشور.
  • ارائه مشوق‌هایی برای مکانیسم‌های کاهش و راه‌حل‌های انرژی پاک مانند ابزارهای جذب کربن، هیدروژن و کاهش متان برای تثبیت نقش نفت و گاز ایالات متحده در دنیای کربن‌زدایی شده.
  • تلاش برای کاهش تولید کربن در تولید برای تقویت انعطاف پذیری و رقابت در سراسر بخش صنعت.

با این حال، فقدان بودجه برای همکاری بین‌المللی در مورد این طرح‌ها در قانون کاهش تورم فرصتی از دست رفته برای تقویت اثرات آب و هوایی و امنیتی این قانون تاریخی است.

اقدام هماهنگ برای تقویت امنیت انرژی و تلاش‌های کربن‌زدایی به‌ویژه ضروری است زیرا کاهش صادرات انرژی روسیه منجر به کمبود بی‌سابقه عرضه و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در اروپا در پس‌زمینه جنگ کرملین در اوکراین می‌شود. از آنجایی که ایالات متحده متعهد به رهبری راه حل های اقلیمی و امنیتی در داخل است، مشارکت با متحدان برای پیشبرد اهداف قانون کاهش تورم بسیار مهم خواهد بود: ایالات متحده در گسترش فناوری های جدید، ایجاد بازارهای جدید برای این نوآوری ها، تبادل بهترین شیوه ها و هماهنگ سازی استانداردها و مقررات در کنار متحدان، به جای انجام اقدامات یک جانبه موفق تر خواهد بود.

تعاملات موجود در امور خارجی و کمک های بین المللی برعهده وزارت امور خارجه، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده و شرکت مالی توسعه بین المللی قرار می گیرد، که علاوه بر کارهای اقلیمی و امنیتی، برنامه های زیادی را در بر می گیرد. سایر آژانس های فدرال، مانند وزارت انرژی (DOE)، بودجه محدودی برای ارائه ترکیب منحصر به فرد خود از علم، تحقیق، سیاست و تجاری سازی به صحنه بین المللی دارند. برای مثال، بودجه امور بین‌الملل DOE بسیار کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است.

بودجه گسترده‌تر فرصت‌هایی را برای پیشبرد کار امنیت آب و هوا و انرژی از طریق گروه‌های کاری بین‌المللی، جلسات، هماهنگی فعالیت‌ها و مشارکت‌های تحقیقاتی آزمایشگاه‌های ملی آزاد می‌کند. بخش عمده ای از تعامل بین المللی وزارت انرژی شامل همکاری های دوجانبه، مانند گفتگوی انرژی ایالات متحده و لهستان، با چندین تلاش چند جانبه (از جمله منطقه ای) مانند مجمع گاز مدیترانه شرقی است.

در برخی موارد، دامنه دوجانبه مشارکت با تامین مالی محدود می شود. با افزایش بودجه، تلاش‌های دوجانبه می‌تواند به نهادهای منطقه‌ای و چندجانبه تبدیل شود و نتایج بیشتری به بار آورد.

برای مثال، آزمایشگاه‌های ملی وزارت انرژی با الهام از مطالعه LA۱۰۰، در حال بررسی مدلی برای انتقال به انرژی ۱۰۰ درصدی تجدیدپذیر با لیتوانی هستند. در حالی که کشورهای بالتیک در حال حرکت به سمت قطع اتصال از شبکه برق روسیه و در عین حال یکپارچه‌سازی فناوری‌های باتری در مقیاس شهری هستند، ارزیابی سیستم‌های منطقه‌ای گسترده‌تر نشان می‌دهد که چگونه اروپای شمال شرقی می‌تواند به طور ایمن انرژی تجدیدپذیر را به شبکه بزرگ اروپا صادر کند.

علاوه بر این، افزایش گستردگی و دامنه ابتکارات امور بین‌الملل وزارت انرژی به تعامل قوی‌تر و مستمر با تلاش‌های چندجانبه موجود مانند مشارکت برای تامین انرژی ترانس آتلانتیک و همکاری اقلیمی، شورای انرژی ایالات متحده و اتحادیه اروپا، ابتکار سه دریا، ماموریت نوآوری و شورای تجارت و فناوری ایالات متحده و اتحادیه اروپا و همچنین هماهنگی بیشتر در مورد آب و هوا و امنیت در سراسر آژانس های ایالات متحده منجر می شود. این مکانیسم‌ها و انجمن‌ها برای ایجاد محیط‌های نظارتی منسجم برای راه‌حل‌های نوآورانه و اندازه‌گیری‌های شفاف کربن بسیار مهم هستند.

دستورالعمل‌های نظارتی منسجم هزینه و ریسک را برای شرکت‌های بین‌المللی که در حال توسعه فناوری‌های نوظهور مانند هیدروژن هستند، کاهش می‌دهد. استانداردهای ردیابی و کاهش انتشار گاز متان مشترک تضمین می کند که صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) ایالات متحده با قوانین آب و هوایی اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد و نسبت به صادرکنندگان با تولید کربن بالاتر مزیت رقابتی کسب کند.

علاوه بر این، چنین ابزارهای همکاری برای حمایت از امنیت انرژی اوکراین و توسعه منابع انرژی پاک در طول جنگ و پس از آن، از طریق ابتکار همکاری انرژی ایالات متحده و اوکراین و دیگر پلتفرم ها حیاتی خواهند بود.

قانون کاهش تورم یک گلوله جادویی برای پرداختن به همه مسائل اقلیمی و امنیتی نیست، اما بهترین راه حل قانونی ایالات متحده برای تغییر اقتصاد ایالات متحده به سمت یک سیستم انرژی قابل اطمینان تر، مقرون به صرفه تر و عادلانه است.

همکاری با متحدان در سرتاسر جهان برای افزایش توانایی قانون کاهش تورم برای تسریع در کربن زدایی و حمایت از امنیت عرضه، نوآوری و انعطاف پذیری در داخل و خارج از کشور حیاتی خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha