۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کوتاهی وزیر صمت در ابلاغ یک بخشنامه| حمایت از تولید معطل دولتی‌ها
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

کوتاهی وزیر صمت در ابلاغ یک بخشنامه| حمایت از تولید معطل دولتی‌ها

شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد که بخشنامه کاهش حقوق گمرکی از ۴ به ۲درصد علی رغم تصویب در کمیسیون، از سوی وزیر صمت ابلاغ نشده است.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی با اشاره به کاهش حقوق گمرکی از ۴ به ۲ درصد، گفت: مسئله دیوان سالاری سامان نیافته و سیستم اداری این مانع را بر طرف نکرده است. در سال های گذشته هم رهبری درباره تولید و اشتغال، سال ها را نام گذاری کردند ولی مسئولان و مدیران به رهنمون های ایشان توجه ندارند.

وی با بیان این که سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و... نتوانسته اند در راستای رفع موانع تولید اقدام کنند، ادامه داد: رهبری اشاره داشتند که توقع می رود مدیران خارج از بنرها یا سربرگ نامه های اداری وارد عمل شوند.

هرچند کارهایی در سال های گذشته صورت گرفته ولی امروز اکثر واحدهای تولیدی با مراجعه به نماینده ها، گلایه دارند و متاسفانه مدیران وزارت صمت -که باید حامی تولید باشد- به وظایف عمل نمی کند.

شهبازی همچنین به برخی کارهای صورت گرفته در مجلس اشاره کرد و گفت: قوانین خوبی درباره تولید به تصویب رسیده است.

در ادامه مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تایرسازان با بیان این که در واردات مواد اولیه تغییری در سود بازرگانی صورت نگرفته است، گفت: همچنان ۵درصد سود گمرکی را می پردازیم و مسئولان فقط سخن گفته اند.

شهبازی هم تاکید کرد که کاهش حقوق گمرکی در کمیسیون برنامه و بودجه رای آورده ولی وزیر هنوز ابلاغیه ای در این جهت صادر نکرده است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که از نامه ای سخن گفت که از سوی وکیلی راد ابلاغ شده است، گفت: به قانون سود گمرکی باید عمل شود ولی کاهش از ۴درصد به ۲ درصد هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس با ابراز تاسف نسبت به اجرایی نشدن و عدم توجه بسیاری از ادارات و سازمان ها به بخشنامه های قانونی و لازم الاجرا گفت: مجلس در بعد نظارتی وارد عمل شده است.

شهبازی بار دیگر از وزارت صمت انتقاد کرد که بر اساس وظایف خود، بخشنامه ها را عملیاتی نمی کند و افزود: احتمالا بخشنامه کاهش حقوق گمرکی هم اجرایی شود.

در این میان تنها نیز تاکید کرد که تایرسازان هر ساله جهش تولید را در دستور کار داشتند؛ مگر جاهایی که مقررات دست و پا گیر به آن ها فشار آورده باشد.

وی افزود: عمده مسائل به قیمت های دستوری باز می گردد ولی در بخش گمرک نیز حس و حال تولید اندک است.

به عقیده وی تنها تولید مقوله ای است که در لحظه صورت می گیرد و کارگران در ۲۴ ساعت اقدام به تولید می کنند ولی نمی توان این بافت زنده را معطل نگه داشت و متاسفانه حس زنده بودنِ تولید در سازمان ها و ادارات وجود ندارد.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha