۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
 توسعه روابط اقتصادی با همسایگان در اولویت است
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

توسعه روابط اقتصادی با همسایگان در اولویت است

رئیس اتاق اهواز می‌گوید: مبنای کار این اتاق در سال جاری، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است و در این مسیر تلاش خواهد کرد تا توانمندی‌های بخش خصوصی را به بخش خصوصی دیگر کشورها معرفی کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شهلا عموری رئیس اتاق اهواز با اشاره به اهمیت تجارت خارجی و ارزآوری آن برای کشور، گفت: با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه مبنای کاری اتاق اهواز در سال جاری است.

عموری در هفتاد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی، ایجاد زمینه‌های لازم برای معرفی هرچه بهتر توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت‌های تولیدی کشورمان به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی دیگر کشورها است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری مختلفی در دستور کار اتاق اهواز قرار گرفته که برابر با جدول زمان‌بندی شده، این هدف‌گذاری‌ها در حال تحقق هستند.

عموری خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز طی ۶ ماه گذشته، اتاق اهواز به همراه اعضای خود در نمایشگاه‌های تخصصی مختلفی حضور داشته است که به معرفی توانمندی‌های اقتصادی بخش خصوصی استان پرداخته‌اند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، قرار است برای نخستین بار، نمایشگاه تخصصی خرما در استان خوزستان برگزار شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور فعالان اقتصادی بخش خرما از دیگر استان‌های کشور و همچنین هیات‌های تجاری کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

عموری تصریح کرد: فرآیند برگزاری این نمایشگاه در قالب یک دبیرخانه با همکاری بخش‌های مختلف بخش خصوصی در خوزستان شروع شده است.

ضرب‌الاجل برای تعیین تکلیف سرمایه‌گذاری پروژه پارک آبی اهواز
استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه تکلیف سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی در ساخت پروژه پارک آبی اهواز باید تا یک هفته آینده تعیین شود گفت: به‌منظور بررسی راهکارهای پیشنهادی جهت رفع این مشکل، کمیته‌ای با حضور معاونت اقتصادی استانداری، شهرداری اهواز، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و اتاق اهواز تشکیل شود.

صادق خلیلیان اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، زمین محل احداث پروژه پارک آبی اهواز از سوی شهرداری به سرمایه‌گذار واگذار شده؛ درصورتی‌که این زمین در تملک اداره کل راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: البته در خصوص نوع مالکیت این زمین، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که باید از طریق تشکیل کمیته‌ای کارشناسی، نسبت به تعیین تکلیف آن و همچنین تغییر کاربردی زمین بررسی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ادامه فعالیت پروژه پارک آبی جلوگیری کرده است گفت: این موضوع باید طی یک هفته آینده تعیین تکلیف و نتیجه آن از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

زیرساخت‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز بروز رسانی شود
خلیلیان در بخش دیگری از نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی اتاق اهواز برای برگزاری نخستین نمایشگاه ملی خرمای خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه فعلی در اهواز نیازمند به‌روزرسانی زیرساخت‌ها دارد.

وی ادامه داد: متولی این نمایشگاه، سازمان توسعه تجارت است و باید نسبت به رفع نواقص و کمبودهای موجود پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌ها فرصت بسیار مهمی برای رونق کسب‌وکارها و معرفی توانمندی‌های خوزستان محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته در این زمینه توجه لازم صورت نگرفته است.

استاندار خوزستان یادآور شد: شرایط آب و هوایی خوزستان نباید مانعی برای برخورداری از نمایشگاهی با کیفیت و توانمند باشد.

تکمیل زنجیره ارزش محصولات صادراتی از مرزهای خوزستان
استاندار خوزستان همچنین به فعالیت‌های اتاق اهواز برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: حضور هیات‌های تجاری کشورهای منطقه می‌تواند به رونق تجاری مرزهای خوزستان و تکمیل زنجیره ارزش محصولات صادراتی منجر شود.

وی تصریح کرد: تعاملات تجارت خارجی اتاق اهواز در مسیر بهبود شرایط صادراتی محصولات ایرانی به کشورهای هدف و به‌منظور رونق مرزهای تجاری خوزستان، اقدامی است که با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی باید ادامه داشته باشد.

خلیلیان اضافه کرد: پیوند تولید و صادرات مقوله‌ای است که در تجارت خارجی کشورمان اثرگذار است که درنهایت باید به ارزآوری و رشد اقتصادی تبدیل شود.

استاندار خوزستان به رعایت استانداردهای بین‌المللی در تولید محصولات صادراتی تأکید کرد و گفت: این موضوع عاملی برای رقابت بهتر بخش خصوصی کشورمان در بازارهای خارجی محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۷۴٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha