۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
تسهیل در اعطای وام ازدواج در استان سمنان | گواهی اشتغال و کسر از حقوق لازم نیست
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

تسهیل در اعطای وام ازدواج در استان سمنان | گواهی اشتغال و کسر از حقوق لازم نیست

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از تسهیل در روند وام ازدواج در این استان خبر داد و گفت: دیگر مانند سابق گواهی کسر حقوق و اشتغال برای پرداخت تسهیلات ازدواج ضرورت نخواهد داشت.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم، حمایت از جوانان است، ابراز کرد: در این راستا همان‌طور که در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان نیز مطرح و مصوب شد، شرایط تسهیلات بانکی ازدواج تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در دولت سیزدهم رقم خورد و سبب تسهیل شدن روند اعطای وام می شود، رتبه بندی تسهیلات ازدواج است، تاکید کرد: بر اساس قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، پس از گذشت ۱۵ روز از ثبت نام وام در سامانه، وام ازدواج باید پرداخت شود.

نظارت بر عملکرد بانک‌ها

استاندار سمنان با اشاره به گلایه مردم نسبت به بانک ها و با اشاره به اینکه نظارت و رصد عملکرد بانک ها تشدید خواهد شد، گفت: عملکرد بانک‌ها و میزان رشد ازدواج رصد و پایش شود.

هاشمی درباره دیگر تسهیل‌گری صورت گرفته در خصوصی وام ازدواج هم توضیح داد: گواهی کسر حقوق و اشتغال برای پرداخت تسهیلات ازدواج ضرورت ندارد.

وی افزود: در پنج ماهه اول سال جاری ۲۰ درصد کل اعتبارات تسهیلات کشور در استان سمنان پرداخت شده که نشان می‌دهد در جذب اعتبارات تسهیلات موفق عمل کرده‌ایم همچنین این موفقیت، نشان از همراهی بیشتر بانک ها با مردم دارد.

اشتغال و ازدواج دغدغه‌های دولت

استاندار سمنان با بیان اینکه ازدواج و اشتغال دو دغدغه دولت در قبال قشر جوان است که در این زمینه تسهیل گری در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال و وام ازدواج در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید نیز به ویژه در روستاها تسهیلات خوبی در اختیار جوانان قرار می دهد.

هاشمی از پرداخت ۵۱۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور خبر داد و گفت: تسهیلات بانکی اشتغال و تولید، برای جوانان بسیاری شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات بابت مشاغل خانگی به تعداد یک هزار و ۳۸۶ نفر در استان سمنان تنها توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نشان می دهد که ما به حوزه مشاغل خانگی و روستایی و تولیدی نیز توجه ویژه داشتیم و در این حوزه شاهد ایجاد شغل های خوبی بودیم.

به گزارش بازار، استان سمنان توانسته رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۱۷۴٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha