۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
در دولت قبل ۶۵ میلیارد دلار از منابع ارزی به جیب عده معدودی رفت
عضو کمیسیون عمران مجلس:

در دولت قبل ۶۵ میلیارد دلار از منابع ارزی به جیب عده معدودی رفت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در حوزه اقتصادی شروع کرده که تحت عنوان جراحی اقتصادی از آن یاد می‌شود و باید بگویم هیچ دولتی شهامت اجرای این اقدامات را نداشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مجتبی یوسفی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکرد یک ساله دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در حوزه مسائل اقتصادی شروع کرده که تحت عنوان جراحی اقتصادی از آن یاد می‌شود.

وی افزود: باید بگویم که هیچ دولتی شهامت انجام این جراحی اقتصادی را نداشت و انصافاً باید به اهمیت کار دولت در این حوزه همگی اذعان داشته و به دولت خداقوت بگوییم.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ۶۵ میلیارد دلاراز منابع ارزی کشور را برای تامین دارو و مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی هزینه کردیم، اما این پول به جای این که در راستای تامین این کالاها هزینه شود به جیب عده معدودی رفت که دارای نفوذ و امضاهای طلایی بودند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم این یارانه‌های پنهان به یارانه آشکار تبدیل شد و به جای تخصیص ارز ۴۲۰۰ به کالاهای اساسی به شکل سابق آن این مبلغ در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت شد و عملاً مصرف کنندگان اصلی یارانه را به طور مستقیم دریافت کردند.

وی افزود: یکی از اقدامات دیگر دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان بود که در نتیجه آن ما توانستیم نفت و فرآورده‌های نفتی خود را با حجم بیشتری نسبت به گذشته به فروش برسانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر ازاقدامات مهم دولت آقای رئیسی صادرات خدمات مهندسی بود که امروز شاهد هستیم که مهندسان ما در منطقه آمریکای لاتین برای راه اندازی پالایشگاه‌ها در این منطقه فعال هستند.

یوسفی تصریح کرد: این عملکرد در یک سال اخیر، در حالی انجام شد که دولت سیزدهم در زمانی که امور اجرایی کشور را در دست گرفت رشد اقتصادی ما صفر بود و هزینه‌های جاری دولت نیز از ۳۵ هزار میلیارد تومان در ابتدای دولت آقای روحانی به ۶۵ هزار میلیارد تومان در پایان دولت دوازدهم رسیده بود.


وی افزود: علاوه بر این، در دولت قبل با فروش اوراق مشارکت دارایی‌های سال‌های بعد کشور پیش فروش شده بود، اما امروز دولت سیزدهم ماهانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت اصل و سود اوراقی هزینه می‌کند که در دولت آقای روحانی به فروش رسیده است.

کد خبر: ۱۷۴٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha