۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
پرداخت‌های علی الحساب زیبنده فرهنگیان نبود
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

پرداخت‌های علی الحساب زیبنده فرهنگیان نبود

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان توسط دولت، از نحوه پرداخت‌های علی الحساب قانون رتبه بندی انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی با انتقاد از نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: مجلس برای پیاده سازی قانون رتبه بندی معلمان گام بلندی برداشت اما متأسفانه در مرحله اجرا، این قانون شیرین برای معلمان تلخ شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با یادآوری اینکه در ۶ ماه پایانی سال ۱۴۰۰ این قانون اجرایی نشد و اجرای آن به تابستان امسال موکول شد، افزود: البته تمامی معوقات معلمان از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ پرداخته خواهد شد ولی این اجرای همراه با تأخیر و پرداخت‌های عجیب علی‌الحساب‌های معلمان را ناراحت کرد و زیبنده فرهنگیان نبود.

حاجی بابایی عنوان کرد: متأسفانه این پرداخت‌های متفاوت نشان از عدم شناخت مسئولان از فضای عمومی معلمان دارد و این نوع پرداخت موجب مشوش‌ شدن فضا بین معلمان شد. این نوع پرداخت‌ واقعا موجب ناراحتی من شد ولی نمی‌خواهم چیزی بگویم که دولت آسیب ببیند یا مصوبه مجلس تلخ شود ولی از مسئولان ذی ربط خواهش می‌کنم پرداختی‌ها به معلم را تلخ نکنید.

وی با بیان اینکه مشخص نیست به چه دلیل به معلمانی که سال ۱۳۹۲ پیمانی شده، فوق العاده رتبه بندی معلمان تعلق نگرفته است، گفت: بیش از ۷۰ هزار معلم پیمانی که در سال ۱۳۹۲ پیمانی شده و قبل از آن نیز ۶ سال سابقه معلمی داشته‌اند در دایره رتبه بندی قرار نگرفته‌اند، در حالیکه برخی از آنان امروز مدیر و معاون مدرسه هستند.

حاجی بابایی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم به این دلیل که معلمان مذکور در دوران فعالیت دولت پیشین پیمانی شدند، به نوعی کینه‌ای از آن‌ها داشت و این معلمان را تبدیل وضعیت نکرد چراکه قانون صراحت دارد، قراردادی های پیمانی باید پس از ۵ سال تبدیل وضعیت شده و رسمی شوند اما دولت گذشته این معلمان را رسمی نکرده و به آن‌ها کد استخدامی نیز صادر نکرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: در بخشنامه‌ای که در دولت در سال ۱۳۹۲ صادر شد، قید کردیم که این معلمان باید بدون آزمون پیمانی شوند. اما اینکه امروز به این معلمان علی الحساب پرداخت نمی‌شود، بی عدالتی و حال گیری معلم است.

وی با بیان اینکه قطعا حق با معلمان طرح مهرآفرین است، گفت: به عنوان رئیس برنامه و بودجه طی نامه‌ای به رئیس جمهور این موضوع را برای وی توضیح دادم و آقای رئیس جمهور نیز قول پیگیری و بررسی موضوع را داد.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم بیشترین منفعت به معلمان برسد، افزود: متأسفانه اگر به دنبال این باشیم که معلمان سود کمتری از هر بخشنامه و مصوبه‌ای داشته باشند، نگاه به دور از انصافی و عدالتی است. این نگاه ممکن است در آموزش و پرورش نباشد ولی در دستگاه‌های دیگر وجود دارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر اینکه باید از معلمانی که رتبه بندی می‌شوند آزمون گرفته شود، گفت: اگر قرار به گرفتن آزمون باشد ما باید طرح دو فوریتی در مجلس مصوب کنیم که با هر افزایش حقوقی از مدیران و مسئولان ذی ربط نیز آزمون گرفته شود، چرا باید از معلمی که ۱۶ سال سابقه کار دارد آزمون گرفته شود تا مقداری به حقوقش افزوده شود.

وی تأکید کرد: این نوع رفتار توهین به معلم است، طرح مهرآفرین در همه وزارتخانه‌ها بوده و همه کارکنان پس از ۵ سال استخدام رسمی شدند ولی چرا باید این طرح فقط برای وزارت آموزش و پرورش به این نحو رقم بخورد.

کد خبر: ۱۷۴٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IN ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      0 0
      احسن به آقای تمام عیار آموزش وپرورشی( آقای حاجی بابایی) تنها مرد میدان ومدافع معلمان واقعا گفته هایش را بایدستود. درود بر آن مرد بزرگوار