۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
ارزانی طلا و ارز در بازار
«بازار» گزارش می دهد؛

ارزانی طلا و ارز در بازار

قیمت طلا، سکه و ارز امروز به نسبت روزهای گذشته نزولی شده است تا بازار همچنان به آرامش خود ادامه دهد.

اسدالله خسروی؛ خبرگزاری بازار - بازار طلا و ارز این روزها در حالی در آرامش خاصی به سر می برد که بازار سرمایه شلوغترین روزهای خود را تجربه می کند.

عرضه سهام بانک ها و شرکت های دولتی به بورس و سودآوری سرمایه گذاران از این موقعیت استثنایی در بازار سرمایه، باعث شده است تا بازار طلا، سکه و ارز برای سرمایه گذاران جذابیت چندانی نداشته باشد و به حاشیه برود.

مشاهده خبرنگار ما از بازارارز و سکه در خیابان فردوسی حاکی است؛ بازار داد و ستد دلار و سایر ارزها همچنین خرید و فروش سکه این روزها از رونق چندانی برخوردار نیست. نه خبری از دلالان سودجوست و نه اینکه واحدهای فروش ارز و سکه از مشتریان قابل توجهی برخوردارند.

بی رونقی بازار طلا و ارز بدنبال کوچ سرمایه ها به بورس

خیلی ها بی رونقی بازار سکه و ارز را ناشی از کوچ سرمایه گذاران به بازار سرمایه عنوان می کنند. عده ای دیگر معتقدند بازار ارز از تقاضای کاذب تهی شده است و این موضوع باعث تبات قیمت ها و بعضا کاهش نرخ دلار و سایر ارزها شده است.

به طوری که قیمت دلارهم ‌اکنون در بازار آزاد ۱۶ هزار و ۸۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۴۲۵ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها نیز امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

طلا و سکه درسراشیبی قیمت

قیمت طلا و سکه نیز این روزها در سراشیبی قرار گرفته اند تا جایی که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۳۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار و ۸۰ تومان است.

 این در حالی است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز ۶۴۰ تومان و سکه بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان رقم خورده بود.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۵۰ تومان است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار  تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

تداوم آرامش در بازار طلا!

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۳۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۴۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۰۳ دلار معامله می‌شود.

 به گزارش «خبرگزاری بازار»  احمد وفادار عضو هئیت امنای طلا و جواهر استان تهران، امروز در گفتگو با ما از بی رمقی بازار طلا خبر داد و گفت: بعید به نظر می رسد قیمت ها تا پایان هفته افزایش باشد. اکنون بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت طلا شده است و کسی خریدار طلا نیست.

کد خبر: ۱۷٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha