۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
۵۳ درصد از تعاونی‌های موجود تولیدی هستند
معاون امور تعاون وزارت کار:

۵۳ درصد از تعاونی‌های موجود تولیدی هستند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور ایران بیش از ۹۷ هزار تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۵۳ درصد تعاونی‌های تولیدی هستند.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی در نشست توسعه دیپلماسی اقتصادی تعاون اظهار کرد: تعاونی‌ها می‌توانند بنیان‌های دوستی و صلح را در بین مردم جهان گسترش داده و محکم‌تر کنند.

وی ادامه داد: بخش تعاون ایران آماده صادرات محصولات خود در به‌صرفه‌ترین شکل به کشورهای هدف است و همچنین بخش تعاون می‌تواند زمینه‌ساز حضور تعاونی‌های سایر کشورها در بازار بکر ایران باشد.

مسکنی گفت: استقبال از محصولات تعاونی‌ها در ایران به دلیل ابعاد فرهنگی و اجتماعی تعاون و سبقه تاریخی و مثبت آن در اذهان مردم، بیشتر است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های ما مرزها را با ابعاد مردمی و اجتماعی‌شان بر می‌دارند و برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت در همه کشورها، با مردم آن‌ها مراوده و تبادل خواهند داشت.

معاون امور تعاون افزود: جوانان اسپانیا در تعاونی موندراگون، بهترین مدل پیش روی ما بودند و امروز تعاون یک مدل بدون مرز در دنیا است.

مسکنی بیان کرد: بخش تعاون ایران با بُعد مردمی‌اش در دنیا حضور یافته است و حضور اتاق تعاون ایران در هیات رئیسه اتحادیه جهانی تعاون ICA آغاز آن است.

وی اضافه کرد: اتاق تعاون ایران بزرگترین نهاد مردمی بخش تعاون است که توانسته است با شبکه‌سازی در سراسر کشور و حضور در مجامع بین‌المللی، به توسعه بازار تعاونی‌ها کمک شایانی کند. این را به عنوان الگویی موفق باید در جهان معرفی کرد.

معاون امور تعاون عنوان کرد: بخش دولتی تعاون تنها عهده‌دار وظایف حاکمیتی، نظارت، هدایت و حمایت از بخش تعاون است و هیچ‌گونه دخالتی در امور نداشته و در پی دولتی‌سازی این بخش مردمی نیست.

وی ادامه داد: مشکل و مانع اصلی بخش تعاون نه بخش خصوصی بلکه گسترش مالکیت دولتی است.

مسکنی گفت: قانون کشور ایران، مشوق‌ها و حمایت‌هایی برای تعاون پیش‌بینی کرده است.

معاون امور تعاون تأکید کرد: بخش دولتی تعاون تنها مجری و تسهیل‌گر است.

مسکنی عنوان کرد: تعاون بیش از هر قالبی زمینه‌ساز دوستی و نزدیکی بین ملت‌ها و دولت‌ها خواهد بود.

معاون امور تعاون گفت: کشور ایران می‌تواند مروج و توسعه‌گر فعالیت‌های تعاونی‌ها باشد و با کمک تعاون بین کشورها، می‌توانیم به اتفاق، جهانی بهتر بسازیم.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha