۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
تهاتر ۹۰ میلیارد تومان مطالبات دامداران استان سمنان | سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار تکمیل می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

تهاتر ۹۰ میلیارد تومان مطالبات دامداران استان سمنان | سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار تکمیل می‌شود

گرمسار- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامداران استان سمنان بابت خرید تضمینی دام ۹۰ میلیارد تومان طلب دارند، گفت: این طلب از سوی شرکت پشتیبانی امور دام با علوفه و نهاده، تهاتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد در شورای اداری گرمسار به میزبانی فرمانداری این شهرستان و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ضمن اشاره به اقدامات وزارت جهاد در ارتباط با پرداخت بدهی خود به دامداران، تاکید کرد: وزارتخانه بیش از یک هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی دام بدهکار است.

وی افزود: استانداری سمنان پیشنهادی را داده که بتوانیم خرید تضمینی را ترکیبی کنیم یعنی بخشی از پرداخت ها به صورت علوفه دامی و نهاده های دام و طیور باشد که البته این موضوع بررسی خواهد شد اما مقوله تهاتر بدهی با علوفه می تواند صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامداران استان سمنان ۳۰ هزار دام را برای خرید تضمینی ارائه کردند که همچنان ۹۰ میلیارد تومان طلب کار هستند، گفت: می توان از هفته دیگر کار را در استان سمنان آغاز و بدهی وزارتخانه به دامداران را با علوفه تهاتر کرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه این طرح البته باید به دیگر استان ها هم تسری پیدا کند تا بتوانیم شاهد برطرف شدن مطالبات دامداران از وزارتخانه باشیم، گفت: به زودی طرح تهاتر بدهی با علوفه در تمام استان های کشور انجام می شود تا بتوانیم شاهد پرداخت بدهی‌های دولت باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار برای افتتاح آماده می‌شود، تاکید کرد: مراحل آماده سازی این سیلو انجام شده و ۹۲ درصد هم پیشرفت فیزیکی در این طرح دیده می شود لذا امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این هشت درصد باقی مانده را هم اجرا و شاهد افتتاح این طرح بزرگ باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تعهد ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به دامداران شهرستان گرمسار از جمله دیگر موضوعات و مطالبات این بهره برداران است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: از بانک های عامل می خواهیم در این ارتباط همراهی بیشتری داشته باشند.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی کابینه سیزدهم برای بازدید از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار و دیدار با دامداران به این شهرستان سفر کرده و امروز بعد از ظهر به تهران باز می گردد.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha