۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
پیش‌بینی خرید تضمینی ۵۲۰ هزار تن گندم در استان همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

پیش‌بینی خرید تضمینی ۵۲۰ هزار تن گندم در استان همدان

همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از پیش بینی خرید تضمینی ۵۲۰ هزار تن گندم کشاورزان این استان با نرخ دولتی خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال و بر اساس پیش بینی‌ها با توجه به وضعیت مطلوب بارش‌ها و اقدامات صورت گرفته از ۴۱۰ هزار تن سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در استان بیش از ۷۵۰ هزارتن گندم برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: نرخ خرید تضمینی مصوب دولت برای هر کیلوگرم گندم دوهزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این قیمت نسبت به نرخ تضمینی سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته دارد، عنوان کرد: بیش از ۶۰ کمیسیون خرید گندم در ۶۰ نقطه جغرافیایی استان همدان فعال خواهند شد.

رضوانی جلال همچنین از آغاز طرح سرشاخه کاری باغ‌های گردو در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: اسدآباد دارای ۱۶۰۰ هکتار باغ گردو است که در حال حاضر افزون بر ۱۶ هزار پیوندک برای سرشاخه کاری این باغ‌ها تهیه و مقرر شده در ۵۰ هکتار از باغ‌های گردو طرح مشارکتی سرشاخه کاری انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه طرح سرشاخه کاری ۵۰ هکتار از باغ‌های گردو شهرستان از یکم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، افزود: امسال این طرح به صورت مشارکتی اجرا می‌شود و ۵۰ درصد مشارکت از سوی دولت و ۵۰ درصد توسط بهره بردار باغ خواهد بود.

وی تعداد بهره‌برداران باغ‌های گردوی شهرستان اسدآباد را دو هزار نفر نفر برشمرد و اضافه کرد: ۱۶۰۰ نفر از باغداران گردو متقاضی اجرای طرح سرشاخه کاری باغ‌های خود هستند.

کد خبر: ۱۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha