۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
صادرات ۲ میلیون شاخه گل از مازندران به کشورهای عربی و آسیای میانه
در گفتگو با بازار مطرح شد:

صادرات ۲ میلیون شاخه گل از مازندران به کشورهای عربی و آسیای میانه

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات گل و گیاه را به کشورهای آسیای میانه و عربی دو میلیون اصله و شاخه اعلام کرد.

 عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به رتبه اول استان در تولید گل و گیاه در شاخه های مختلف میزان تولید در سال را ۵۰۰ میلیون اصله و شاخه در سال بیان کرد و گفت: بیش از دو میلیون اصله شاخه گل و گیاه به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر شده است.

وی سطح گلخانه های مازندران را یک هزار و ۸۰ هکتار با اشتغال زایی ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این میزان ۳۰۰ هکتار فضای گلخانه ای و ۸۰۰ هکتار گلخانه های فضای باز در استان وجود دارد و از مجموع ۵۰۰ میلیون اصله گل و گیاه ۱۵۰ میلیون اصله درخت و درختچه های زینتی است.

شهیدی فر درآمد سالانه بهره برداران گل و گیاه را ۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از توزیع سه هزار و ۳۴۰ تن بذر گواهی شده بین گندمکاران در استان خبر داد و گفت: این بذور برای کشت گندم در سطح ۵۴ هزار هکتار از مزارع استان توزیع شده است.

وی درباره برداشت مرکبات از باغات استان مازندران گفت: تاکنون حدودد ۹۰ درصد محصول مرکبات استان برداشت شده و میزان صادرات مرکبات نیز از مرز ۱۵۰ هزار تن گذشته است.

کد خبر: ۱٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha