۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
۳.۲ درصد رشد اقتصادی مازندران مختص کشاورزی است
استاندار مازندران:

۳.۲ درصد رشد اقتصادی مازندران مختص کشاورزی است

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران با بیان این که ۲.۲ درصد رشد اقتصادی استان مربوط به صنعت و ۳.۲ درصد مختص کشاورزی است خواستار تحقق این برنامه شد.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران مسیر و مقصد گردشگری است، افزود: این استان در برنامه توسعه مورد توجه قرار دارد و قرار است مقام اول تولیدات کشاورزی را در طول برنامه حفظ کنیم.

وی با بیان این که مقام برتر را با ارتقای بهره وری باید حفظ کنیم، گفت: اگر قرار است در امنیت غذایی کشور نقش داشته باشیم باید بهره وری را رشد دهیم و در غیر این صورت از رقبا عقب می مانیم.

وی گردشگری را از دیگر اولویت های استان برشمرد و با اشاره به رشد استقبال از گردشگری در استان گفت: کشورهای توسعه یافته با توجه به بهره روی سبب ارتقای گردشگری شدند و باید توجه به آن می توانیم به اهداف دست یابیم و عقب ماندگی را جبران کنیم.

استاندار مازندران با اظهار این که مازندران خدمات ملی می دهد ولی بودجه آن محلی و استانی است، گفت: فرآیند صدور مجوزهای به شدت کاهنده ضریب بهره وری در استان است و باید این فرآیند اصلاح شود.

حسینی پور با اشاره به راه اندازی پنجره واحد صدور مجوزها خواستار سرعت بخشی در این زمینه شد و گفت: متاسفانه سازوکارهای بهره وری در استان در مسیر خود قرار ندارد و این مسئله سبب نگرانی مدیران شده استت.

وی با بیان این که قطار توسعه استان روی ریل قطار گرفته است، افزود: سرعت این قطار به مرور باید افزایش یابد و توقع این است که با رفع موانع، حرکت توسعه را شتاب دهیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha