۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
تکنیک های رفع صابونی شدن چاه فاضلاب

تکنیک های رفع صابونی شدن چاه فاضلاب

چاه فاضلاب به دلایل مختلف بالا می زند! گاهی اوقات می‌دانیم که ظرفیت چاه نباید پر شده باشد اما آب بالا می زند.

به گزارش بازار، چاه فاضلاب به دلایل مختلف بالا می زند! گاهی اوقات می‌دانیم که ظرفیت چاه نباید پر شده باشد اما آب بالا می زند. در این مواقع چاه فاضلاب صابونی شده است و لازم است برای رفع صابونی شدن چاه فاضلاب اقدام کرد. در این مقاله همه چیز در مورد علت صابونی شدن چاه فاضلاب و روش های رفع مشکل بالا زدن فاضلاب را شرح داده ایم:

صابونی شدن چاه فاضلاب یعنی چه؟

علائم پر شدن چاه فاضلاب بیرون زدن فاضلاب و عدم وارد شدن آب به داخل فاضلاب است. در مواقعی که برخی مواد روغنی، مشتقات نفتی و ... وارد فاضلاب می شوند و چاه آب زودتر از حالت طبیعی دچار گرفتگی میشود را صابونی شدن چاه فاضلاب گویند.

این گرفتگی مشکلاتی را برای ساکنین ساختمان به وجود می آورد البته با مطالعه این مقاله می توانید ظرف مدت کوتاهی برای رفع مشکل صابونی شدن چاه فاضلاب اقدام کنید. علاوه براین علائم پر شدن چاه فاضلاب و علت های صابونی شدن را برای پیشگیری از ایجاد مشکلات گرفتگی چاه، شرح داده ایم.

جالب است بدانید که از علائم پر شدن چاه فاضلاب، بیرون آمدن سوسک از فاضلاب است. وقتی فاضلاب پر شده باشد مکانهایی برای تجمع و تکثیر سوسک ایجاد می شود. بعضی افراد برای خلاص شدن از شر سوسک ها داخل فاضلاب نفت یا حشره کش می ریزند، غافل از اینکه با این کار باعث صابونی شدن چاه فاضلاب و بالا زدن آب می شوند.

علت زود پر شدن چاه فاضلاب چیست؟

علت زود پر شدن چاه فاضلاب بسیار متعدد است. از دلایل بسیار شایع و علت زود پر شدن چاه فاضلاب می توان به صابونی شدن چاه فاضلاب اشاره کرد. ورود چربی ها، مواد نفتی و مشتقات نفتی، حشره کش ها و ... باعث زود پر شدن چاه فاضلاب بر اثر صابونی شدن چاه می شود.

گاهی نیز به مرور زمان وجود مواد پلاستیکی یا چربی‌ ها می توانند موجب انسداد مجرای نفوذ آب در خاک و زمین شوند به همین علت مشکل بالازدگی آب ایجاد می شود در این حالت لازم است چاه مورد لایروبی قرار بگیرد.

علائم پر شدن چاه فاضلاب

در بعضی موارد، ساختمان قدیمی بوده و لوله های آن پوسیده است. رسوبات موجود در لوله ها باعث گرفتگی فاضلاب می شود.

بعضی ساختمان ها نیز قدیمی نیستند اما حفر چاه فاضلاب و لوله کشی فاضلاب آنها اصولی انجام نشده است و به همین دلیل منجر به گرفتگی چاه فاضلاب می شود. زیرا لوله ها در بعضی نقاط می شکنند و مسیر عبور فاضلاب مسدود می شود.

گاهی بعد از بازسازی ساختمان، یا عدم رعایت صحیح تخلیه ضایعات و نخاله های ساختمانی، این مواد وارد فاضلاب می شوند و موجب مسدود شدن راه عبور فاضلاب می شوند.

جالب است بدانید که در مناطق کوهستانی، فاضلاب زودتر پر می شود زیرا کشش زمین به علت سنگلاخ بودن، کم است و چاه جذبی به خوبی عمل نمی کند. آب وارد زمین نمی شود و در نتیجه چاه به سرعت پر می شود. می توانید برای احداث چاه از بلوک سیمانی ته باز استفاده کنید و برای اطلاع از قیمت بلوک سیمانی وارد سایت خونه سازها شوید.

نحوه از بین بردن چربی چاه فاضلاب/ صابونی شدن

نحوه از بین بردن چربی چاه فاضلاب/ صابونی شدن

برای رفع مشکل صابونی شدن چاه فاضلاب لازم است نحوه از بین بردن چربی چاه فاضلاب را بدانید:

  • برای از بین بردن چربی چاه فاضلاب می توان از محلول های شیمیایی استفاده کرد. البته با استفاده از این محلول ها، مشکل صابونی شدن به طور موقت حل می شود.

  • اما اگر مشکل بزرگ باشد و علت بالا زدن فاضلاب، گرفتگی چاه فاضلاب باشد، دیگر این محلول های شیمیایی نیز مؤثر نخواهند بود. در این حالت نیاز به کمک لوله بازکن حرفه ای دارید که با استفاده از ابزار مخصوص و یا تخلیه چاه مشکل چاه فاضلاب را رفع کنند. برای تخلیه چاه فاضلاب، می توان از پمپ های لجن کشن و دستگاه های مکنده یا ساکشن استفاده کرد.

  • راه های ساده تری نیز برای این کار وجود دارد که مانع از تشدید گرفتگی چاه فاضلاب و صابونی شدن آن می شوند. در این قسمت راهکارهایی در مورد نحوه از بین بردن چربی چاه فاضلاب و صابونی شدن آن را می خوانید:

  • از ریختن مواد روغنی در فاضلاب خودداری کنید اگر این اتفاق رخ داد، برای رفع مشکل گرفتگی لوله‌ های فاضلاب، میتوان از آب جوش استفاده کرد. چربی انحلال پذیری بالا در آب جوش دارد و می توانید فاضلاب را چربی زدایی کنید.

  • برای از بین بردن چربی چاه فاضلاب می توان از مواد شوینده و جوهر نمک استفاده کرد و به رفع مشکل گرفتگی توالت و سرویس های بهداشتی کمک کرد.

  • برای رفع مشکل صابونی شدن چاه فاضلاب می توان از محلول نمک و سرکه و یا محلول نمک و جوش شیرین استفاده کرد. زیرا قدرت تمیز کنندگی و رفع چربی دارند.

  • لازم است برای رفع مشکل گرفتگی فاضلاب، اتصالات سیفون ظرفشویی را باز کرده و آن را به خوبی تمیز کرد.

  • می توان برای از بین بردن چربی فاضلاب و رفع مشکل گرفتگی فاضلاب، از فنرهای دستی یا برقی استفاده کرد. این فنرها مواد انباشته شده در مسیر فاضلاب را به بیرون هدایت می کنند.

  • می توان از تلمبه دستی یا جاروبرقی مخصوص آب استفاده کرد.

  • میتوانید برای حل مشکل صابونی شدن چاه فاضلاب وارد سایت خونه سازها شوید و از خدمات مربوط به چاه فاضلاب، استعلام قیمت چاه کن و دستمزد تخلیه چاه با تیم خونه سازها مشورت کنید.

کد خبر: ۱۷۳٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      6 0
      برادر فاضلاب با لوله فاضلاب فرق داره لوله باز کردن چه ربطی به چربی دیواره های چاه فاضلاب داره آخه ????