۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
ارزیابی معلمان مانند قضاوت بسیار حساس است و باید صادقانه انجام شود
وزیر آموزش و پرورش:

ارزیابی معلمان مانند قضاوت بسیار حساس است و باید صادقانه انجام شود

نوری، وزیر آموزش و پرورش ارزیابی معلمان را مانند قضاوت بسیار سخت و حساس برشمرد و بر ضرورت انجام صادقانه و دقیق آن همراه با احراز مستندات، تاکید کرد.

به گزارش بازار، یوسف نوری در مراسم آغاز سومین دوره تربیت ارزیابان ویژه نظام رتبه‌بندی معلمان در دانشگاه فرهنگیان گفت: افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، سه هدف نخست قانون نظام رتبه‌بندی است که ان شاءالله با حضور شما به‌عنوان برگزیدگان و ارزیابان ویژه، این مهم تحقق خواهد یافت.

وی ضمن تشکر و قدردانی از میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و مرکز آموزش مدیریت دولتی که در راستای تحقق دوره‌های تربیت ارزیابان ویژه نظام رتبه‌بندی معلمان گام برداشته‌اند، گفت: این طرح، کار مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش است که دکتر لطیفی و مرکز آموزش مدیریت دولتی به‌عنوان متولی برگزاری این دوره‌های تخصصی، زحمات بسیاری متحمل شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با مشابه خواندن کار ارزیابی و امر قضاوت افزود: شما به عنوان برگزیدگان و ارزیابان ویژه انتخاب شده‌اید اما آنچه در ارزیابی باید مهم و با اهمیت تلقی شود، داشتن صداقت است؛ ارزیابی همچون قضاوت کاری بسیار سخت و حساس است، وقتی انسان در این موقعیت قرار می‌گیرد باید کاملاً آگاهانه رأی دهد.

نوری گفت: ارزیابی، امر خطیری است نه به‌معنای اینکه خطرناک است، بلکه به‌معنای حساس بودن است. شما معلمان و منتخبان این طرح باید بکوشید تا آنچه را که فرد، شایسته اوست همان را ثبت کنید؛ یعنی احراز کنید. مادامی که احراز نشده تلاش کنید که اسباب و لوازم و اینکه مستندات احرازش را حتماً استخراج کنید.

وی با اشاره به حجم کار در نظام رتبه‌بندی معلمان، آن را زمینه‌ساز تحقق سند بنیادین تحول دانست و گفت: ما با شما ارزیابان ویژه کار داریم، اگر نظام رتبه‌بندی همین یک کار، یعنی تربیت ۴ هزار و ۵۰۰ ارزیاب حرفه‌ای را انجام دهد. خودتان در پایان باید قضاوت کنید که ما در کشور حدود ۴۵۰۰ ارزیاب حرفه‌ای را در یک دوره مهارتی این‌چنینی دور هم جمع کردیم که این خود نعمت و موفقیتی است.

تحقق این طرح، زمینه‌ساز تحقق و اجرای سند بنیادین تحول است که من مطمئن هستم شما این قدر بزرگ و عزتمند هستید که همین موارد را در یک جامعه ۱۰۰ نفری منتشر می‌کنید که البته اقلش است و اگر اثر تکثر آن را صفر هم حساب کنید، بین ۴۵ هزار نفر تا ۴۵۰ هزار نفر منتشر شد که من مطمئن هستم اثر تکاثری این، خیلی بیشتر از این است.

وزیر آموزش و پرورش ارزیابان ویژه را پرچم‌دار تحول معرفی کرد و افزود: شما ارزیابان همچون ابر باران‌زا و تحول‌گرا هستید زیرا در کانون تحول یعنی مدرسه حضور دارید، بنابراین هرگونه تحولی از مدرسه آغاز و اجرایی می‌شود.

نوری افزود: تحول بنیادی شروع شد و ما دو گروه حلقه‌های میانی برای اجرای سند تحول بنیادین داریم؛ یک گروه شمایید و گروه دوم رهیاران تحول هستند که آن‌ها هم حدود ۱۷۰۰ نفرند که ۱۰ روز در مشهد مقدس آموزش دیده‌اند و کار مهمتری که بعد از این انجام می‌دهیم یعنی بعد از رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌بندی مدارس است.

وی خطاب به محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و همه ارزیابان ویژه گفت: یک درخواست دارم آنکه این ارزیابی را جدی بگیرید تا صلاحیت‌ها احراز بشود و آثار کارهای تحولی را ببینیم. آقای دکتر زارعی هم برای شما شبکه‌ای را ایجاد کند که در این شبکه هم‌افزایی و هم‌اندیشی (که حاصل آن رویش و زایش اندیشه‌ها و تجارب باشد) انجام دهند تا ان‌شاءالله با تشکیل آن، ما در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اقدامات بایسته دولت حرکت کنیم.

در این دوره تخصصی که با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان (پردیس نسیبه) به مدت ۵ روز برگزار می‌شود، ۳۱۰ نفر از بانوان معلم دارای شرایط احراز آیین‌نامه اجرایی طرح حضور دارند.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha