۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
نقش صحنه گردانی بانک‌ها در وضعیت نامناسب بورس
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

نقش صحنه گردانی بانک‌ها در وضعیت نامناسب بورس

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک‌ها پول را از مردم دریافت کرده و به جای سرمایه گذاری در بخش تولید، خودشان نقش سرمایه گذار داشته و به نوعی دلالی کاذب انجام می دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابائی، در خصوص وضعیت بورس گفت: وقتی بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی کارگزاران ارشد و صحنه گردانان بورس شدند و از طرفی ماده ۱۵ و ۱۶ قانون رفع موانع تولید، نیز برای حضور مستقیم بانک‌ها لحاظ نشده است، چنین وضعیتی در بورس پدیدار می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از طریق بورس، نقدینگی جمع آوری و در مسیر واقعی تولید هدایت شود، تصریح کرد: اما امروز بانک‌ها پول را از مردم دریافت کرده و به جای سرمایه گذاری در بخش تولید، خودشان نقش سرمایه گذار داشته و به نوعی دلالی کاذب انجام می دهند. سرمایه گذاران خرد نقشی در صحنه گردانی نداشته و نمی‌دانند دقیقا چه زمانی خرید و فروش انجام دهند در حالی که سرمایه گردانان کلان خودشان شرایطی را ایجاد می‌کنند و از وضعیت معاملات اطلاع دارند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار آمرانه و سودجویانه دولت با بورس در سال‌های اخیر در وضعیت فعلی بورس تاثیرگذار بوده است اظهار کرد: در قانون بودجه مبلغی را برای بیمه افرادی که به صورت خرد وارد بورس می‌شوند را پیش بینی کردیم که مُسکِنی برای حل برخی از مشکلات است. اما به صورت کلی مدیریت صحیح نقدینگی و هدایت به سمت تولید مهم است.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha