۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
استفاده حداکثری از توان ناوگان عمومی جاده‌ای برای زائران اربعین
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد

استفاده حداکثری از توان ناوگان عمومی جاده‌ای برای زائران اربعین

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر لزوم استفاده حداکثری از توان ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای با مدیریت مناسب ساعت کار رانندگان برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یکصد و بیست و چهارمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و مشارکت اعضا برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از وضعیت ایمنی و اقدامات انجام شده در ارتقای ایمنی شبکه راه‌ها، تامین ناوگان، مدیریت ترددها، خدمات امداد و فوریت‌های پزشکی توسط سازمان‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان اورژانس کشور، سازمان امداد و نجات و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استانهای مرزی ارایه شد.

افندی‌زاده ضمن برشمردن اهم اقدامات وزارت راه و شهرسازی و کمیته حمل و نقل و سوخت، با بیان اینکه دوره اجرای طرح اربعین ۱۴۰۱ از تاریخ ۱۱ شهریور (۵ صفر) لغایت ۳۰ شهریور(۲۴ صفر) تعیین شد، بر برآورد تقاضا در حدود پنج میلیون زائر اشاره و بر لزوم تشریک مساعی اعضا در ارائه خدمات مناسب به زائران تاکید کرد.

وی مرزهای فعال در ایام طرح اربعین را مرزهای مهران، شلمچه، چزابه، خسروی، تمرچین و باشماق به عنوان مرزهای عبوری به کشور عراق بر شمرد و همچنین از مرزهای ریمدان، میرجاوه، آستارا، بیله‌سوار و جلفا به عنوان مرزهای ورود زائران خارجی و مرز شلمچه به عنوان مرز خروجی برای اتباع خارجی نام برد.

معاون وزیر راه وشهرسازی بر تلاش ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل استان‌ها برای ارتقاء و بهبود زیرساخت پایانه‌ها و خدمات مربوطه در این ایام و هماهنگی با پلیس راه در تسهیل عبور و مرور در مسیرهای منتهی به مرز تاکید کرد و خواستار پایش و نظارت مستمر بر ایمنی و مدیریت تردد در ایام طرح شد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات مناسب و شایسته به زائران اربعین حسینی، خواستار استفاده حداکثری از توان ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای با مدیریت مناسب ساعت کار رانندگان، تردد در طول مسیر و بهره‌گیری از توان رانندگان فعال ناوگان عمومی باری شد.

در بخش دوم این نشست، کلیات برنامه نصب حفاظ‌های ایمنی کامیون‌ها توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه شد.

کلیات نصب حفاط ایمنی کامیون‌های فاقد حفاظ فعال در شبکه راه‌ها مورد تائید کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد با توجه به اهمیت اجرای طرح در ارتقای ایمنی ناوگان باری و کاهش شدت تصادفات رانندگی و اجرای مناسب طرح، دبیرخانه کمیسیون، فرآیند اجراء دربردارنده زمان‌بندی، سازمان اقدام کننده و همکار، نحوه نظارت بر فرآیند اجراء و ... را تهیه و نسبت به پیاده‌سازی آن اقدام کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha