۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
باید خود را برای شرایط بد آماده کنیم
رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا:

باید خود را برای شرایط بد آماده کنیم

رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: برای ما روشن نیست که کرونا چه زمانی به پایان می رسد و مشخص نیست داروها چه زمانی به نتیجه خواهد رسید ما باید خودمان را برای شرایط بد آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن روحانی با اعلام این مطلب در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با تقدیر از مردم به دلیل انجام کارهای نیکوکارانه اظهار کرد: تعداد مراجعان به مراکز پزشکی با مراعات مردم و اقدامات کادر پزشکی موجب دستیابی به این مساله شده است.

وی افزود: غربالگری در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار بارزتر انجام شد و در مرحله اول ۷۸ میلیون نفر مورد غربالگری مرحله اول انجام شد و در مرحله دوم نیز ۳۰ میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند. همچنین شرکتهای دانش بنیان و تولیدکنندگان برای کمک به بخش درمان همگان به صحنه آمدند و در بیمارستان ها تعداد دستگاه تنفس های مصنوعی بسیار متفاوت است و هزار دستگاه اضافه شده است که می تواند هزار تخت به بخش مراقبت های این بخش اضافه شود.

روحانی با بیان اینکه باید به شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا با بدبینی نگاه کنیم، ادامه داد: اگر بخواهیم با بدبینی به شرایط نگاه کنیم باید به تجهیزات و نیروی انسانی به اندازه کافی داشته باشیم و ابزار درمان به میزان کافی در اختیار داشته باشیم و تولیدات مورد نیاز در این بخش انجام شود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: با بدبینی به شرایط نگاه کردیم و همین امر موجب شد تا نسبت به سایر کشورها کمتر گرفتار شویم و در مردم نیز قوت قلب ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگشایی پلکانی عمل می کنیم اما از یاد نمی بریم که کرونا ممکن است دوباره اوج بگیرد ولی مساله اساسی این است که با تامین کالاهای اساسی و رعایت پروتکل های بهداشتی نگرانی ها از میان خواهد رفت.

از معضل ایجاد دوقطبی ها به سلامت عبور کردیم

رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: در دوره ای نگران ایجاد دو قطبی در جامعه بودیم اما با حضور فوری علما در جامعه این دو قطبی در کشور ایجادنشد. زمانی هم که بازگشایی ها شروع شد نزدیک بود دو قطبی بین جان و نان شکل بگیرد که  همه متوجه شدند هم باید نان را آماده کنیم و هم جان را حفظ کنیم و خوشبختانه این دو قطبی نیز شکل نگرفت. چند روز قبل با رهبر یکی از کشورها صحبت می کردم که می گفت یک عده به دلیل کرونا فوت کرده اند و عده ای نیز فوت خواهند کرد؛ من نگران جان مردم نیستیم نگران نان مردم هستم.

روحانی ادامه داد: در پساکرونا سیاست، صادرات و واردات، سرمایه گذاری و ... مانند قبل از شیوع ویروس کرونا نیست تا جایی که اتحادیه ها بزرگ و منطقه ای بندهایشان شل شده و هر کشوری به دنبال تامین نیازهای خود است.هیچ کشوری ماسک، تخت و دستگاه تنفسی  را تا زمانی که نیاز داشت حتی به همسایه خود نداد.

رئیس جمهوری با تاکید بر انجام سرمایه گذاری های زودبازده خاطرنشان کرد: شرایط و نیازهای جوامع تغییر یافته است و ما باید خود را برای چنین شرایطی آماده کنیم.

وی با تقدیر از کارگران و کارآفرینان و سرمایه گذاران گفت: کرونا هزاران گرفتاری ایجاد کرده است اما مانند لوکوموتیو برای توسعه دولت الکترونیک در ایران عمل کرد.

نه شرق به ما کمک کرد و نه غرب

رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد : کرونا به ما نشان داد که نه شرق و نه غرب به ما کمک نمی کند و راه درستی را طی کردیم که روی پای خود ایستادیم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: در این شرایط به سه مولفه صبر، آموزش و امید نیاز داریم، شرایط اصلا آسان نیست و وتمامی تلاش خود را به کار می بریم که رسته های شغلی و کارگرانی که تحت فشار قرار گرفته اند با بسته حمایتی و تسهیلات از آنها حمایت کنیم.

امروز عده ای در معیشت گرفتار هستند و عده ای در تولید گرفتار شده اند حالا ببینید کشورهایی که تک بعدی بودند در عرصه روحانی افزود: اقتصادی تا چه حد گرفتار شده اند اما خوبی ما این است که در عرصه اقتصادی تک بعدی نیستیم.

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: در شرایط سخیتی هستیم که باید تحمل و تاب آوری ما افزایش پیدا کند و روزه تمرینی برای صبر است اما نباید بی حوصله شویم و سخت است که تفریح و سفر نرفت و باید در بازار و اماکن عمومی با رعایت پروتکل بهداشتی تردد کرد اما از این سختتر شرایط کسانی است که شغل خود را از دست داده اند.

رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: همه مردم باید آموزش ببینند وبدانند که کرونا تا چه حدی خطرناک است .می بینیم برخی متخصصان با زبانی نرم و ساده به مردم آموزش می دهند.

کد خبر: ۱۷٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha