۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۴
طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده در هاله ای از ابهام است
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس:

طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده در هاله ای از ابهام است

گرگان- نوروزی، نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیگیری های متعدد در خصوص طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده هنوز هیچ اقدام اساسی در این زمینه انجام نشده است.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت با نگاه ویژه در خصوص طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده می تواند به پیشرفت گلستان در این حوزه کمک کند و این طرح نباید در قالب یک مصوبه باشد بلکه باید موانع بر سر راه آن برداشته شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع نمایندگان، استاندار و دیگر مسئولان استانی تلاش کنند تا با همگرایی و همدلی برای ساخت این طرح گام های مهمی را بردارند.

نوروزی با بیان اینکه آب و هوای معتدل گلستان باعث می شود تا این طرح به عنوان یک طرح شاخص در کشور و جهان شناخته شود، ادامه داد: متاسفانه عده ای با طرح مسائل زیست محیطی همیشه باعث عدم پیشرفت پروژه های گردشگری بخصوص در حوزه آشوراده شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بارها توسط نمایندگان این موضوع مطرح شده اما تاکنون هیچ اقدام اساسی در این خصوص انجام نشده، ضمن اینکه هیچ اعتباری برای این پروژه از سوی دولت در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است از ابتدای دهه ۸۰ مقرر شده بود طرح بوم گردی در حدود ۳۸۰ هکتار از اراضی آشوراده عملیاتی شود که به دلیل حساسیت‌های موجود و البته دغدغه علاقه مندان به محیط زیست، مساحت آن به یک دهم طرح بدوی رسید و طبق مجوزهای صادره از سوی محیط زیست قرار شد طرح گردشگری و بوم گردی آشوراده در دو بخش آشوراده و بندرترکمن اجرایی شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha