۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶
افت ۱۰ درصدی تولید فولاد؛ نیمه نخست ۱۴۰۱

افت ۱۰ درصدی تولید فولاد؛ نیمه نخست ۱۴۰۱

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از افت ۱۰ درصدی تولید فولاد در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار، سیدرضا شهرستانی با اشاره به آغاز فعالیت صنعت فولاد از سال ۴۷، گفت: قبل از انقلاب ۵۰۰ هزار تُن فولاد در سال تولید می‌شد و در چشم انداز ۲۵ سال برنامه ریزی شده بود تا سال ۱۴۰۴ تولید به ۵۵ میلیون تن برسد؛ برنامه تولید فولاد در آن زمان اینگونه بود که بتوانیم ۳۰ میلیون تن فولاد در داخل تولید و ۲۰ میلیون تن را صادر کنیم، ۵ میلیون تن هم مازاد تولید داشته باشیم.

شهرستانی ادامه داد: در واقعیت این چشم انداز ۲۵ ساله محقق نشد و مشکلاتی هم در راستای تحقق آن به وجود آمد؛ تا سال ۹۹ توانستیم به تولید ۳۰ میلیون تُن برسیم، همچنین سه ماه ابتدای امسال هم ۱۳ درصد رشد تولید داشته ایم و برنامه این بود امسال به تولید ۳۴ میلیون تُن برسیم، اما بدلیل مشکلاتی همچون کمبود برق و گاز به این چشم انداز نرسیدیم.

وی با اشاره به افت ۱۰ درصدی تولید فولاد گفت: از طرفی تغییرات در تعرفه‌های صادراتی نیز مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرد و باعث شد کاهش ۹۰۰ هزار تنی صادرات داشته باشیم این در حالی است که سال گذشته ۱۲ میلیون تُن صادرات داشته ایم.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: وزیر صمت چندی پیش در خصوص برنامه ریزی برای چشم انداز ۲۵ ساله تولید فولاد گفت که این چشم انداز اشتباه بوده و نمی‌توانیم به این میزان تولید برسیم، اما اگر درست برنامه ریزی می‌شد به این میزان می‌رسیدیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha