۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
مرکبات مازندران در جهان بازارپسند است
در گفتگو با بازار؛

مرکبات مازندران در جهان بازارپسند است

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که میوه مرکبات و کیوی استان بازاپسندی خوبی در جهان دارد، از باغداران خواست از برداشت زودهنگام پرهیز کنند.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که پیش بینی می شود سه میلیون تن مرکبات و ۲۰۰ هزار تن کیوی در باغات استان تولید می شود، از کشاورزان و باغداران خواست تا از برداشت زودهنگام محصولات خودداری کنند.

وی با اظهار این که طی سال های قبل در برداشت میوه ها مدیریت فنی صورت نگرفت و سبب بروز مشکلاتی برای مصرف کننده و تولیدکننده شده است، افزود: در حال حاضر اقدام هایی در بخش های تخصصی و تشکل ها برای برداشت محصولات صورت گرفته است.

وی با عنوان این که امسال سالی متفاوت در تولید مرکبات و کیوی به شمار می رود، ادامه داد: در حال شناسایی و شنسنامه دارکردن باغات استان از سوی اتحادیه باغداران و اصناف هستیم و این اقدام در سال های قبل صورت نمی گرفت.

عنایتی تصریح کرد: اگر قرار است پروتکل های دنیا را در حوزه صاردات رعایت کنیم باید به این موارد در تولید توجه کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به نگرانی باغداران استان مبنی بر حضور دلالان و واسطه گران ادامه داد: امسال این نگرانی کمتر شده است و باید مدیریت لازم در زمینه صادرات مرکبات و کیوی صورت گیرد.

وی افزود: مرکبات و کیوی مازندران از نظر طعم و مزه باکیفیت هستند و به مذاق کشورهای دیگر خوش خواهد آمد و باید ضعف های فراروی صادرات را رفع کنیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha