۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۵۲ درصد بیشتر شد
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۵۲ درصد بیشتر شد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم طی سال‌جاری نسبت به سال قبل، ۵۲ درصد بیشتر شده است، گفت: ۶۴ هزار تن گندم از بهره برداران استان خریداری شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره اقدامات دولت سیزدهم در بحث گندم تضمینی و مقوله کشاورزی، و با بیان اینکه افزایش ۵۲ درصدی خرید گندم در سال‌جاری نشان از توانمندی‌های کشاورزی استان دارد، ابراز کرد: علی‌رغم تمام مشکلات مانند کم آبی امسال شاهد عملکرد خوب بهره‌برداران بخش گندم و جو بودیم.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم نیز در دولت حجت‌الاسلام رئیسی از پنج هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت تا کشاورزان رغبت داشته باشند تا گندم را به دولت بفروشند، افزود: این اقدام جلوی قاچاق و عرضه خارج از شبکه را می گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۶۴ هزار تن گندم در استان خریداری شده است، ابراز کرد: مجموعاً ۷۶۵ میلیارد تومان گندم از بهره برداران بخش کشاورزی استان سمنان طی سال زراعی جاری، خریداری شده است.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه تسهیلات مسکن، بیان کرد: این استان در شاخص اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۷۸ درصد اعتبارات مربوط به تسهیلات مسکن روستایی در استان سمنان جذب شده است، گفت: میانگین جذب اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی در کشور ۴۷ درصد است که نشان می دهد عملکرد ما در حوزه مسکن روستایی قابل قبول بوده و این نشان از عزم جدی دولت سیزدهم برای برطرف کردن مشکلات مسکن روستایی در استان است.

استاندار سمنان گفت: بنیاد مسکن یکی از ارکان طرح نهضت ملی مسکن است که در روستاهای استان برای متقاضیان واحد های مسکونی تولید خواهد کرد.

هاشمی همچنین بیان کرد: از مجموع اعتبارات سفر آبان ماه سال قبل رئیس جمهور به استان سمنان با تلاش های صورت گرفته ۸۹ درصد اعتبارات جذب شده است از سوی دیگر باید گفت در بخش اعتبارات نقدی دستگاه های اجرایی شاهد جذب ۹۵ درصدی اعتبارات بودیم.

به گزارش بازار، خرید تضمینی گندم یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با قاچاق گندم این محصول استراتژیک است.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha