۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
 در حال بررسی پاسخ ایران هستیم
مقام آمریکایی:

در حال بررسی پاسخ ایران هستیم

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن در حال بررسی نقطه نظرات تهران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها است و در زمان مناسب به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش بازار، «ساموئل وربرگ»، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الشرق» تصریح کرد که کشورش در حال رایزنی با متحدان خود در خصوص پاسخ ایران به نقطه نظرات آمریکا در مورد پیش نویس توافق هسته ای است و آمریکا پاسخ خود را پس از پایان رایزنی ها به اتحادیه اروپا که نقش میانجی را ایفا می کند، ارسال خواهد کرد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی امضاکننده این توافق (انگلیس، فرانسه و آلمان) است.

وی افزود: باید نقطه نظرات ایران را بررسی کنیم و در زمان مناسب از طریق میانجی اروپایی به آن پاسخ خواهیم داد.

این مقام آمریکایی گفت که آمریکا معتقد است که تا زمانی که بر سر همه جزئیات توافق نکنیم، توافقی وجود ندارد.

وربرگ در ادامه گفت وگو با شبکه تلویزیونی الشرق گفت که کشورش معتقد است که "تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید به شروط بازگشت به توافق هسته‌ای مرتبط شود زیرا ایران با توجه به تعهداتش در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای بایستی با آژانس همکاری کند.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که آمریکا سازوکارها و ابزارهای لازم را برای برخورد با آنچه به زعم وی "چالش‌های امنیتی از جانب ایران بویژه در حوزه برنامه موشکی است دارد.

برپایه این گزارش، وربرگ در ادامه همچنین مدعی "خطرناک بودن" برنامه دفاعی و بازدارنده موشکی ایران شد و آن را "خطری برای امنیت آمریکا و متحدانش در خاورمیانه - حتی در صورت بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی-" خواند.

کد خبر: ۱۷۳٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha