۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
احیای ۴۵۰ واحد تولیدی راکد از ابتدای امسال
معاون وزیر صمت خبر داد

احیای ۴۵۰ واحد تولیدی راکد از ابتدای امسال

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و بازگشت به چرخه تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان در جمع خبرنگاران گفت: احیای واحدهای راکد و تعطیل در کنار به ظرفیت رساندن واحدهایی که زیر ظرفیت ۵۰ درصد کار می‌کنند از اولویت‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل در آذربایجان غربی احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

رسولیان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سردشت و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه، گفت: ۱۹۵ تصفیه خانه در حال بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد و در جریان سفر رییس جمهور به استان‌ها ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه خانه‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اختصاص پیدا کرد که بیشتر این اعتبارات صرف پروژه‌ها در شهرستان‌ها و نواحی مرزی شده است.

معاون وزیر صمت، هدف از ایجاد تصفیه خانه‌ها را رعایت مسائل زیست محیطی، کمک به محیط زیست و بازچرخانی آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عنوان کرد.

رسولیان از اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان هزینه برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و افزود: از این مبلغ بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان‌ها به خصوص در نواحی صنعتی هزینه خواهد شد.

وی هدف از سفر به استان آذربایجان غربی را تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه صنایع و توسعه واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: یکی از این زیرساخت‌ها ایجاد تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سردشت است که در این سفر شاهد کلنگ زنی آن بودیم، همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در شهرک صنعتی سردشت نیز امسال حداقل ۳۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌ها سرمایه گذاری خواهد شد.

رسولیان، به افزایش چشمگیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرستان سردشت اشاره کرد و افزود: به دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شعاع ۳۰ کیلومتری نوار مرزی کشور حداقل ۳۵ ناحیه صنعتی وجود دارد، گفت: نگاه دولت سیزدهم و وزارت صمت ایجاد عدالت صنعتی است، بنابراین به دنبال ایجاد منابع و زیرساخت‌ها در مناطق مرزی کمتر برخوردار بوده و توسعه این مناطق هدف اصلی دولت است.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: نگاه دولت سیزدهم توجه به ظرفیت‌های موجود تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی است، بنابراین نباید اجازه داد واحد تولیدی تعطیل شود و مردم نتوانند از زیرساخت‌های واحدهای تولیدی استفاده کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha