۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
صنعت گران عدم اجرای قوانین را به دستگاه قضائی گزارش کنند
رئیس قوه قضاییه در جمع صنعتگران یزد:

صنعت گران عدم اجرای قوانین را به دستگاه قضائی گزارش کنند

یزد- رئیس قوه قضاییه با اشاره به انتقاد برخی صنعتگران از عدم اجرای قوانین گفت: صنعتگران عدم اجرای قوانین را به دستگاه قضایی و سازمان بازرسی گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی استان یزد اظهار داشت: گرچه مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی همه مهم و حائز اهمیت هستند اما امروز مسئله اقتصادی در کشور به شکل ویژه تری دارای اهمیت است.

وی عنوان کرد: بر این اساس باید جایگاه تمام افرادی که در مسئله اول کشور که همان مسئله اقتصادی است، دست اندرکارند، ارتقا یابد و نگاه به این جایگاه نیازمند بازنگری است.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به بهبود وضعیت اقتصاد عنوان کرد: ایجاد اشتغال و بهبود شرایط در این زمینه، ارتقاء امنیت را به دنبال دارد و اگر در این بخش هزینه نکنیم، ناچار خواهیم شد در سایر زمینه ها از جمله امنیت، رفع آسیب های اجتماعی و ... هزینه کنیم.

محسنی اژه ای تاکید کرد: اگر امروز اشتغال و تولید رونق پیدا کند بی شک آثار مثبت آن را در همه بخش های اجتماعی و فرهنگی و حتی امنیتی خواهیم دید. به طور قطع یک کشور ثروتمند برای کل کشور بهتر است و اگر کشور فقیر شد، کل کشور ضرر می کنند.

وی تصریح کرد: امروز کسی منکر نیست که نظام جمهوری اسلامی، یک نظام مردمی و متکی به مردم است و در همه صحنه های مهم با کمک مردم از مشکلات عبور کرده و اگر می گوییم یک مشکل اصلی ما جنگ اقتصادی، یک مشکل تحریم و ... است، پس در این زمینه هم باید از مردم کمک بگیریم و نخبگان، آحاد مردم و فعالان مردمی را به صحنه بیاوریم اما این کمک نباید یک طرفه باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کمک به مردم این است که از توانایی آنها استفاده کنیم و کار را به آنها بسپریم، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از دولت و مجلس دارم می گویم که همه آنها اعتقاد دارند که باید کار را به مردم واگذار کنیم و دولت باید فقط نقش حمایتگری، هدایتگری و نظارت داشته باشد زیرا وقتی کار به دست مردم سپرده می شود، هزینه آن کمتر و بهره وری آن بالاتر است و هر کجا کار با حمایت و نظارت به دست مردم سپرده شد، به موفقیت رسیدیم.

محسنی اژه ای بر حل مسائل به صورت ریش سفیدی و احیای این فرهنگ مهم تاکید کرد و گفت: اصناف و بازاریان و همه اقشار حتی دانشجویان، این فرهنگ را در خود تقویت کنند و افراد صاحب نفوذ تلاش کنند که برای حل مشکلات هم صنفان خود از محبوبیت و نفوذ خود استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده توسط گروه های مختلف صنعتگران، سرمایه گذاران، کارآفرینان، کشاورزان و ... اظهار داشت: هر آنچه مربوط به دستگاه قضایی است و هر کجا که صنعتگران معتقدند که قانون اجرا نمی شود، به قوه قضاییه و سازمان بازرسی اعلام کنید تا پیگیری لازم انجام شود.

رئیس قوه قضائیه ایران اسلامی با اشاره به انتقاد برخی فعالان اقتصادی در مورد نبود قوانین مرتبط با فناوری های جدید اظهار داشت: ممکن است کارشناسان متخصص امر مشاغل دارای هویت جدید نداشته باشیم که پیگیری می کنیم زیرا در بسیاری از موارد قانون به ما اجازه داده به جای کارشناس از خبره فن استفاده کنیم.

محسنی اژه ای با اشاره به برخی گلایه مندی هایی که از قوه قضاییه وجود دارد، افزود: هر کجا در رسیدگی سریع، رعایت انصاف و نگاه جامع نقدی به دستگاه قضایی است، سایر گروه ها نیز ورود کنند مثلا اصناف، قاچاقچی اصلی اجناس، فرد متقلب یا محتکر را معرفی کنند. همه به میدان بیایند و دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم زیرا نمی توان فقط از قوه قضاییه انتظار داشت.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha