۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
پیگیر اخذ ردیف اعتباری برای راه آهن اینچه- شاهرود هستیم
استاندار گلستان:

پیگیر اخذ ردیف اعتباری برای راه آهن اینچه- شاهرود هستیم

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان گفت: تلاش می‌کنیم در پیوست بودجه ۱۴۰۱ برای مسیر ریلی اینچه برون- شاهرود، ردیف اعتباری اخذ تا مجوزات لازم برای جذب سرمایه‌گذار صادر شود.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص احداث کریدور شمال- جنوب اظهارکرد: به دنبال راه اندازی محور اینچه برون- شاهرود- طبس هستیم که زمان رسیدن مقصد را به ۴.۵ روز کاهش داده و طول مسیر را هم ۶۰۰ کیلومتر کمتر می‌کند.

استاندار گلستان افزود: در حال حاضر حمل کالا از مسیر فعلی یعنی فیروزکوه با چالش‌هایی همچون شیب و فراز، فرسودگی ریل و عرض اندک تونل ها و همچنین مسافت بالا روبرو بوده و ظرفیت انتقال کالا هم کمتر از سه میلیون تن است.

وی با بیان این که احداث این کریدور خواسته کشورهای اوراسیا هم است، گفت: تلاش می‌کنیم در پیوست بودجه ۱۴۰۱ برای این پروژه ردیف اعتباری گرفته تا مجوزات لازم برای جذب سرمایه‌گذار اخذ شود.

زنگانه بیان کرد: از سه طریق سرمایه گذار داخلی، خارجی و صندوق تخصصی وزارت راه و شهرسازی به دنبال اخذ اعتبار برای اجرایی کردن این پروژه هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به مطالعات مختلف انجام شده در این زمینه، عنوان کرد: گزارش تجمیعی برای وزارت راه فرستاده شده و نامه‌ای هم به برنامه و بودجه ارسال تا مجوزات ماده ۲۳ و سایر مجوزهای این کلان پروژه اخذ شود.

وی اعلام کرد: تلاش می کنیم به جای برقی کردن محور اینچه برون- گرمسار با ۱.۵ میلیارد دلار، روس‌ها را مجاب کنیم تا مسیر جدید راه اندازی شود که البته ملاحظات دیپلماتیک آن وجود داشته و باید بسیار نرم جلو برویم.

زنگانه تصریح کرد: مستندات قوی این مسیر آماده و تحویل رئیس‌جمهور شده است و از طریق سفیر هم پیگیری لازم با روسیه انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میثن IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 0
      اینچه برون شاهرود از کدام شهرهای استان وصل میشه؟ آزادشهر یا علی آباد