۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح نقاط حادثه خیز به کجا رفته است؟
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح نقاط حادثه خیز به کجا رفته است؟

رئیس کمیسیون اصل نود با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه بودجه تخصیص یافته برای اصلاح نقاط حادثه خیر را در جای دیگری هزینه کرده است.

به گزارش بازار، نصرالله پژمانفر گفت: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی کشور ۵۰۰۰ هزار نقطه حساس و بیش از ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که برای اصلاح آن‌ها ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

پژمانفر افزود: وزارت راه وشهرسازی اعتبار اختصاص یافته برای اصلاح نقاط حساس و حادثه خیز را در جای دیگری صرف کرده و وقتی سوال می‌شود، چرا بودجه جای دیگری هزینه شده پاسخ می‌دهند، ما این طور تشخیص دادیم!

گفتنی است، با پیگیری‌های خبرنگار صدا و سیما از مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی سازمان راهداری درباره چرائی روند کند اصلاح نقاط حادثه خیز، بار دیگر صباغ زاده کمبود بودجه را علت تاخیرها عنوان کرد.

صباغ زاده افزود: برخی از نقاط حساس و حادثه خیز با روش‌های کم هزینه و زودبازده قابل اصلاح است، اما برخی دیگر نیاز به تقاطع غیر هم سطح دارد که ایجاد آن‌ها پرهزینه است.

وی تاکید کرد: در صورت رفع محدودیت اعتباری نقاط پرحادثه سریع‌تر اصلاح و متناسب با محورهای شریانی کشور دوربین‌های پایش تخلفات نصب می‌شود.

گفتنی است سالانه بیش از ۱۷ هزار فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای وجود دارد که علت بخشی از این تصادفات نقاط حادثه خیز است.

کد خبر: ۱۷۲٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha