۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
شناسایی عوامل کاهش بهره‌وری در کشور با همراهی دانش‌بنیان‌ها
رئیس سازمان ملی بهره‌وری عنوان کرد

شناسایی عوامل کاهش بهره‌وری در کشور با همراهی دانش‌بنیان‌ها

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران می گوید یکی از ابتکارات سازمان ملی بهره‌وری در سال‌جاری، گنجاندن مفهوم نوآوری بهره‌ور در آیین‌نامه اجرایی این سازمان بوده است.

به گزارش بازار، میرسامان پیشوائی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران درباره استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران، اظهار کرد: یکی از ابتکارات سازمان ملی بهره‌وری در سال‌جاری، گنجاندن مفهوم نوآوری بهره‌ور در آیین‌نامه اجرایی این سازمان بوده است.

پیشوائی با بیان اینکه تمرکز سازمان بهره‌وری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بر «نوآوری بهره‌ور» است، افزود: «نوآوری بهره‌ور» نوآوری است که با هزینه کم، منافع عمومی زیادی به‌همراه دارد. در همین راستا، این سازمان تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کرده است و حمایت از دانش‌بنیان‌ها در سه حوزه کشاورزی، حمل‌ونقل و انرژی هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه این سه حوزه بهره‌ور مستعدترین بخش‌های کشور برای ارتقای بهره‌وری هستند، عنوان کرد: از تمام شرکت‌های فناور و نوآور دعوت می‌کنیم در رویدادهای ملی ارزیابی بهره‌وری که به‌زودی برگزار خواهد شد به مشارکت در شناسایی مسائل نابهره‌وری سه حوزه گفته شده و ارائه راه‌حل اقدام کنند. سازمان ملی بهره‌وری راه‌حل‌های دانش‌بنیان‌ها را در سه رویداد ملی دریافت و آن‌ها را به دستگاه‌های متولی ارتباط خواهد داد.

وی در رابطه با ارزیابی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان گفت: ابزارهایی مانند آیین‌نامه‌های ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های فعال در بخش خصوصی نیز وجود دارد. تأکید می‌شود شرکت‌های خصوصی از نظر قانونی الزامی به ارائه اطلاعات و گزارش عملکرد به سازمان ملی بهره‌وری ایران ندارند و صرفاً تفاهم‌نامه‌هایی از طریق نهادهایی از قبیل اتاق بازرگانی با این سازمان منعقد شده است. سازمان ملی بهره‌وری ایران خدمات متنوع توانمندسازی را برای ارتقای بهره‌وری به دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌دهد.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha