۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
ادامه ریزش ارزش لیر ترکیه در بازار| نرخ مبادله جفت ارز دلار به لیر همچنان صعودی است
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه ریزش ارزش لیر ترکیه در بازار| نرخ مبادله جفت ارز دلار به لیر همچنان صعودی است

جفت ارز دلار/لیر ترکیه در حال حاضر با نرخ ۱۸.۱۸ معامله شده و همچنین جفت ارزهای دیگر مانند GBP/TRY و EUR/TRY نیز امروز با افزایش نرخ در بازار مواجه شدند که ناشی از ادامه افت ارزش لیر است.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز دلار/لیر ترکیه (USD/TRY) در روز سه‌شنبه با تمرکز سرمایه‌گذاران بر سیاست های پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی ترکیه (CBRT) جهشی چشمگیر را تجربه کرد.

این جفت در حال حاضر با نرخ ۱۸.۱۸ معامله می شود که چند واحد پایین تر از بالاترین رکورد خود است. جفت ارزهای دیگر مانند GBP/TRY و EUR/TRY نیز امروز با افزایش نرخ در بازار مواجه شدند.

بانک های مرکزی ترکیه و آمریکا به لحاظ تعیین سیاست های پولی، در جهت مخالف حرکت می کنند. صورتجلسه‌های منتشر شده در روز چهارشنبه هفته گذشته نشان داد که فدرال رزرو امیدوار است به افزایش نرخ بهره در تلاش برای کاهش نرخ تورم در ماه سپتامبر ادامه دهد.

جفت ارز USD/TRY همچنین به آخرین تصمیم بانک مرکزی ترکیه واکنش نشان داد. بانک مرکزی این کشور در حالی تصمیم به کاهش نرخ بهره بانکی گرفته که تورم این کشور بالای ۷۰ درصد گزارش شده است؛ تصمیمی عجیب که بسیاری از فعالان بازار را غافلگیر کرد. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که تورم رسمی ترکیه سال جاری میلادی را با حدود ۱۰۰ درصد به پایان برساند.

پیش بینی نرخ USD/TRY

ادامه ریزش ارزش لیر ترکیه در بازار| نرخ مبادله جفت ارز دلار به لیر همچنان صعودی است

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله دلار به لیر طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته که ناشی از راندمان ضعیف بانک مرکزی ترکیه و سیاست های پولی این نهاد است.

روز سه شنبه نیز نرخ این جفت ارز به بالاترین سطح خود یعنی ۱۸.۱۸ رسید و کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرد. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی بالاتر از نقطه خنثی در ۵۰ در حرکت است.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد به روند صعودی خود ادامه خواهد داده و گاوها سطح مقاومت روانی کلیدی بعدی را روی ۱۹ هدف قرار می دهند. افت نرخ به زیر سطح حمایت در ۱۷.۹، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha