۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
مشوق‌های ویژه به مناطق محروم صنعتی اختصاص می‌یابد
معاون وزیر صمت:

مشوق‌های ویژه به مناطق محروم صنعتی اختصاص می‌یابد

رسولیان، معاون وزیر صمت گفت: به شهرهایی که ظرفیت صنعتی شدن داشته باشند مشوق‌های ویژه‌ای در واگذاری زمین، تسهیلات و سرمایه‌گذاری اختصاص خواهیم داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان گفت: از ابتدای مهر ماه برای هر شهرستانی که ظرفیت صنعتی دارد، ولی با محرومیت صنعتی مواجه است، مشوق‌های ویژه‌ای در واگذاری زمین، تسهیلات و سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای اختصاص خواهیم داد.

معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های وزات صمت ایجاد عدالت صنعتی در سراسر کشور است که باید برای مناطق مرزی و محروم مانند نهبندان مشوق‌هایی مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: اصلاح فرایندها و حذف امضاهای طلایی از مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی گفت: واگذاری زمین‌ها در سازمان صنایع کوچک کاملا به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این مسیر در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود.

رسولیان افزود: امروز از نگاه رئیس جمهور مهمترین مساله کشور، تولید است لذا در سفرهای مختلف استانی از مناطق تولیدی و شهرک‌های صنعتی بازدید انجام می‌شود و در حوزه تولید ۲ موضوع حمایت از تولید و کارآفرینان همچنین تامین زیرساخت‌ها مطرح است.

وی تامین آب را از چالش‌های موجود برشمرد و اظهار داشت: در این خصوص مطالعه‌ای در مناطق محروم که ظرفیت صنعتی دارند، در حال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۲۰۰ منطقه صنعتی در کشور توسط این وزارتخانه شناسایی شده و با وزارت نیرو تفاهم شد که یک میلیارد متر مکعب از پساب شهری را برای تامین آب صنایع استفاده کنیم.

وی افزود: این موضوع از اواخر سال قبل کلید خورد و حدود ۵۰ میلیون متر مکعب را برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خریداری کردیم که این فرایند امسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد تا آب مورد نیاز صنایع تامین شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha