۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
اخبار منتشر شده در خصوص استخدام ۲۰ هزار ناظر روحانی در بانک‌ها کذب است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اخبار منتشر شده در خصوص استخدام ۲۰ هزار ناظر روحانی در بانک‌ها کذب است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اخبار منتشر شده در خصوص استخدام ۲۰ هزار ناظر روحانی در بانک‌ها موضوعیت ندارد و کذب است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از انتشار اخبار نادرست در برخی از رسانه‌ها مبنی بر استخدام ۲۰ هزار روحانی در بانک‌ها پس از تصویب طرح بانکداری جمهوری اسلامی، گفت: برای نظارت بر حسن اجرای احکام شرعی در حوزه نظام بانکی شورای فقهی در بانک مرکزی تشکیل می‌شود که رکنی از ارکان بانک مرکزی محسوب می‌گردد و این اولین اتفاق در قانون جدید است. برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی و اجرای قوانین در هر بانک اصلی کشور و نه شعبات آنها یک ناظر تعیین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: به ازای مجوز هریک از بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی که در کشور فعالیت دارند یک ناظر برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای فقهی تعیین می‌شود که گزارشات را به رئیس کل بانک مرکزی و شورای فقهی ارائه می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوع مذکور ارتباطی به جذب روحانی در هر شعبه از بانک‌ها ندارد، عنوان کرد: اخبار منتشر شده در خصوص استخدام ۲۰ هزار ناظر روحانی در بانک‌ها موضوعیت ندارد و به صورت مثال اگر بانک ملی در کل کشور ۳ هزار شعبه هم داشته باشد تنها یک روحانی به عنوان ناظر برای این ۳ هزار شعبه انتخاب می‌شود و گزارش نظارتی خود را ارائه می‌کند بدون اینکه معاونت و یا کارمندانی داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha