۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
مهلت ۴ ماهه دولت در قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار رو به اتمام است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مهلت ۴ ماهه دولت در قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار رو به اتمام است

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، روند قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار را تشریح و تاکید کرد: از ۱۰ شهریور دستگاه های نظارتی نمی توانند به کسانی که مجوز گرفته اند، خرده بگیرند.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری بیان کرد: در ماده ۷ مکرر قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار آمده است که از ۴ ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون، سایر مجوزهای کسب و کار به عنوان مجوزهای ثبت محور شناخته می شوند.

وی ادامه داد: در تبصره همین ماده گفته شده که در مواجهه با استعلام ماموران دولتی، نظامی، انتظامی و ضابطان قضایی، ارائه همان شناسه یکتای مجوز صادره از سوی دارنده مجوز کفایت می کند.

این نماینده مجلس توضیح داد: قانون اردیبهشت ماه ابلاغ شده و چند روز دیگر عملاً ۴ ماهی که برای دولت در نظر گرفته شده بود، به پایان می رسد. براساس این قانون تمام سازمان هایی که مجوز خود را به عنوان تایید محور، مراحل را طی نکرده و مجوز نگرفته، عملاً ثبت محور می شوند. از این رو وزارت امور اقتصادی و دولت باید قانون را مدنظر قرار دهند، چرا که قانون تصریح می کند دستگاه های نظارتی نمی توانند خرده ای به کسانی که مجوز می گیرند، داشته باشند.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha