۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
ادامه افزایش قیمت نفت در پی افزایش احتمال درگیری های لیبی
تحلیل بازار نفت؛

ادامه افزایش قیمت نفت در پی افزایش احتمال درگیری های لیبی

 قیمت نفت خام برنت، امروز دوشنبه بالای ۱۰۱ دلار در هر بشکه باقی ماند تا پیش‌بینی‌های قبلی ما برای صعودی باقی ماندن بازار نفت خام را تقویت نماید.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت، امروز دوشنبه بالای ۱۰۱ دلار در هر بشکه باقی ماند تا پیش‌بینی‌های قبلی ما برای صعودی باقی ماندن بازار نفت خام را تقویت نماید.

نگرانی ها در مورد درگیری جدید در لیبی و احتمال کاهش تولید از سوی عربستان سعودی، امارات و عمان به عنوان محرک های جدید برای افزایش قیمت نفت خام در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، انتظار می رود افزایش قیمت گاز طبیعی و تقاضای مشتریان اروپایی نیز از افزایش قیمت نفت خام حمایت کند.

در خصوص لیبی به یاد داشته باشیم که شکل گیری و تشدید درگیری مسلحانه در این کشور طی سال ۲۰۱۱ در نهایت منجر به فروپاشی رژیم قذافی، مختل شدن عرضه نفت از این کشور و نهایتا افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت نفت خام شد. قیمت نفت خام برنت از ابتدایی صبح روز دوشنبه تا زمان نگارش این گزارش، ۱.۲۹ درصد افزایش یافته است.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

ادامه افزایش قیمت نفت در پی افزایش احتمال درگیری های داخلی در لیبی

پیشرفت روز دوشنبه، اقدام قیمت نفت را به بالای سطح مقاومت ۱۰۰.۹۲ سوق می دهد. اما برای معتبر بودن شکست این مقاومت، باید شاهد بسته شدن نافذ بالاتر از اوج های اخیر در ۲-۳ آگوست و ۲۴-۲۵ اوت باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، مقاومت ۱۰۶.۱۱ دلار به هدف صعودی بعدی تبدیل می شود، زیرا این سطح قیمت، نقطه بالاترین سطح قبلی آن در ۷ جولای و پایین ترین سطح قبلی در ۲۸ جولای است.

در صورت پیشرفت قیمت به بالاتر از این سطح، بالاترین سطح ۲۸ جولای را در ۱۰۸.۹۹ دلار هدف قرار می دهد که پایین ترین سطح ۱۶ می و ۲۴ ژوئن را نیز در خود جای می دهد. در نهایت، حرکت به سمت ۱۱۴.۰۳ دلار و ۱۲۰.۰۰ دلار (بالاترین قیمت های ۳ مارس و ۱۶ ژوئن) حرکت اندازه گیری شده از شکست الگوی گُوِه را کامل می کند.

برعکس، خرس‌ها می توانند در صورت شکست ۹۷.۴۰ دلار (کم‌ترین سطح ۲۸ فوریه و ۱۶ مارس) به منطقه تقاضا که محدوده آن از ۹۳.۲۰ دلار تا خط الرأس پایین در ۹۱.۳۲ دلار گسترش می‌یابد تا حمایت قیمت ۸۶.۷۲ دلار به عنوان یک ترکیب اولیه وارد نمودار قیمت نماید، برسند.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha