۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
ادامه افزایش قدرت روپیه هند در برابر پوند انگلیس/پیش بینی نرخ GBP/INR
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه افزایش قدرت روپیه هند در برابر پوند انگلیس/پیش بینی نرخ GBP/INR

 با ادامه نگرانی ها در مورد وضعیت نامساعد اقتصاد بریتانیا، قیمت پوند/روپیه هند به پایین ترین سطح از ۱۴ ژوئن امسال سقوط کرد.

به گزارش بازار، با ادامه نگرانی ها در مورد وضعیت نامساعد اقتصاد بریتانیا، قیمت پوند/روپیه هند به پایین ترین سطح از ۱۴ ژوئن امسال سقوط کرد. در نتیجه، نرخ برابری این جفت ارز به ۹۳.۳۳ کاهش یافته که حدود ۱۱ درصد کمتر از بالاترین سطح در سال ۲۰۲۱ بوده است.

اما با ادامه واگرایی بین اقتصاد بریتانیا و هند، نرخ مبادله پوند به INR در چند هفته گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. با این حال، اقتصاد هند در سال جاری به عملکرد نسبتاً خوبی ادامه داده است. بخشی از پیشرفت اقتصاد هند طی هفته های گذشته، مرهون قرارداد نفت و گازی سنگین میان دولت هند و روسیه بوده که منجر به دستیابی دهلی نو به منابع انرژی ارزان قیمت شده است.

از سوی دیگر، اقتصاد بریتانیا با جهش هزینه های انرژی با چالش های بزرگی روبرو است. هفته گذشته، در گزارش سیتی گروپ اعلام شد که تورم این کشور تا ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۸.۳ درصد خواهد رسید. بانک مرکزی انگلیس نیز در گزارشی جداگانه اعلام کرد که تورم به ۱۳ درصد افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، نرخ جفت ارز GBP/INR به دلیل ایجاد واگرایی بین سیاست های بانک مرکزی هند (RBI) و بانک مرکزی انگلستان (BoE) کاهش یافته است. بر اساس آخرین خبرها، هر دو بانک مرکزی از تصمیم احتمالی خود برای افزایش نرخ بهره بانکی در راستای مبارزه با تورم خبر داده اند.

پیش بینی نرخ جفت ارز GBP/INR

ادامه افزایش قدرت روپیه هند در برابر پوند انگلیس/پیش بینی نرخ GBP/INR

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که جفت ارز پوند/روپیه هند طی چند هفته گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. این جفت توانست به زیر سطح حمایت مهم در ۹۳.۸۸ حرکت کند که پایین ترین سطح ۶ جولای محسوب می شود. این جفت ارز همچنین به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده و نوسانگر تصادفی به زیر سطح فروش بیش از حد رسیده است.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد؛ چراکه خریداران هدف اصلی بعدی را روی حمایت کلیدی ۹۰ قرار خواهند داد. حرکت بالاتر از سطح مقاومت در ۹۴.۷۵، دیدگاه نزولی را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha