۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
 بازارهای سهام اروپا قرمزپوش شدند

بازارهای سهام اروپا قرمزپوش شدند

در پی هشدار پاول در مورد ادامه افزایش نرخ‌های بهره، بازارهای اروپا قرمزپوش شدند.

به گزارش بازار، شاخص دکس (شاخص بازار سهام بلو چیپ شامل ۳۰ شرکت اصلی بورس فرانکفورت آلمان) آلمان ۱.۱ درصد کاهش یافت، روز دوشنبه بازارهای اروپا کاهش یافتند، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که احتمالاً نرخ‌های بهره بالاتر برای مهار تورم رو به رشد تداوم خواهد داشت. همه بخش‌ها و شاخص‌های اصلی بورس در معاملات اول صبح لندن به محدوده منفی سقوط کردند. سهام‌های فناوری زیان داشتند و نزدیک به ۱.۷ درصد کاهش یافت.

شاخص دکس آلمان بیش از ۱.۱ درصد سقوط کرد، شاخص سی‌ای سی ۴۰ فرانسه حدود ۱.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که FTSE MIB ایتالیا حدود ۱ درصد سقوط کرد. روز دوشنبه بازارهای بریتانیا به دلیل تعطیلات بانکی تعطیل هستند. در حالی که سرمایه‌گذاران این بازار، نظرات پاول را در کنفرانس بانک‌های مرکزی ارشد در روز جمعه هضم می‌کنند. پاول در سخنرانی سالانه خود در جکسون هول، وایومینگ، گفت که فدرال رزرو از روش‌های ما برای حمله به تورمی که هنوز نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از ۴۰ سال گذشته است، استفاده خواهد کرد.

وی اذعان کرد که افزایش نرخ بهره باعث دردسر خانوارها و مشاغل خواهد شد. اظهارات پاول در آخر هفته توسط ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا نیز تکرار شد. اشنابل این دیدگاه را مجدداً تأیید کرد که بانک‌های مرکزی باید برای مقابله با تورم رو به رشد عمل کنند، حتی اگر موجب کشاندن اقتصاد آن‌ها به رکود باشد. روز دوشنبه سهام‌های آسیا و اقیانوسیه کاهش یافت. احتمالاً در اروپا، فعالان بازار به ارقام تورم آلمان در بعد از ظهر امروز نظارت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha