۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
جریمه خودروهای بدون معاینه فنی از ۱۶ اردیبهشت
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی خبر داد

جریمه خودروهای بدون معاینه فنی از ۱۶ اردیبهشت

هادیانفر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: جریمه خودروهای بدون معاینه فنی و گواهینامه‌هایی که مدت قانونی آن به اتمام رسیده از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سردار سیدکمال هادیانفر گفت: بر اساس ماده قانونی که قانونگذار تصویب کرده است، برای آن که وجوه پرداختی جریمه‌های رانندگی به چرخه حمل و نقل بازگردد، مصوب شده است که ۶۰ درصد از جریمه‌های وصول شده به سیستم راهداری و همچنین به شهرداری‌ها تعلق گیرد و ۲۰ درصد نیز به صندوق دیات پرداخت شود. ۱۵ درصد از وجوه پرداختی جریمه‌های رانندگان به حساب پلیس راهور برای تجهیز خودرو و امکانات مورد نیاز و ۵ درصد نیز به حوزه فرهنگ ترافیک اختصاص می‌یابد.

وی در مورد سهم پلیس راهور در مقابله با شیوع کرونا گفت: برابر قانون ماده ۸ هوای پاک، خودروهایی که بدون معاینه فنی هستند زمانی که از جلو دوربین‌ها راهنمایی و رانندگی عبور کنند، روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سردار هادیانفر افزود: از موضوعاتی که در جاده‌ها کنترل می‌شود، بحث معاینه فنی خودروها است، براین اساس به همه استان‌ها ابلاغ شد تا هیچ خودوریی تا ۱۵ اردیبهشت ماه به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه نشوند مگر اینکه این بیماری شدت بگیرد و در صورت برگشت به شرایط طبیعی قوانین به حالت اولیه خود باز گردد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: از سوی دیگر اعلام شد افرادی که مدت قانونی گواهینامه رانندگی آن‌ها به اتمام رسیده نیز تا ۱۵ اردیبهشت ماه جریمه نشوند.

سردار هادیانفر افزود: به رغم اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع توقیف وسائل نقلیه به مدت یک ماه و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای افرادی که از دستور پلیس استنکاف می‌کند را ابلاغ کرد، اما به همکاران خود تاکید کردیم تا جایی که ممکن است از برخوردهای ارشادی و نه قهریه استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: گزارش‌های دریافتی نشان داد حدود ۴۸۰ هزار خودرو با توصیه و ارشاد و بدون اعمال قانون و جریمه از ادامه سفر بازداشته و به شهرهای خود بازگشتند. کمتر از پنج هزار خودرو توقیف و ۴۲ هزار وسیله جریمه ۵۰۰ هزارتومانی شدند.

وی افزود: درابلاغ جدید که طرح فاصله گذاری اجتماعی و بحث اصناف و حمل و نقل عمومی مطرح شد پلیس راهور در این زمینه مسئولیتی نداشت مگر در محدودیت‌های شهری و ترددها و طرح زوج و فرد که درنهایت سعی کردیم همگام با ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت کنیم.

سردار هادیانفر گفت: در زمینه طرح فاصله گذاری اجتماعی به گونه‌ای مدیریت شد تا مردم اقبالی به استفاده از وسائل نقلیه عمومی نشان نداده و از خودروهای شخصی خود استفاده کنند.

کد خبر: ۱۷٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha