۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
مصرف کودهای شیمیایی در البرز ۳۸۰ درصد افزایش یافته است
مدیر شرکت خدمات حمایتی البرز؛

مصرف کودهای شیمیایی در البرز ۳۸۰ درصد افزایش یافته است

کرج- ندرلو،مدیر شرکت خدمات حمایتی البرز با اشاره به کاهش مصرف کودهای شیمیایی در سال های گذشته به دلیل افزایش قیمت،گفت: با کاهش ۴۵درصدی قیمت ها از ابتدای امسال مصرف کود در البرز ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

علی اکبر ندرلو در گفتگو با بازار ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: با توجه به قیمت بالای فروش کودهای فسفاته و پتاسه در سال‌های گذشته، مصرف این کودها به شدت کاهش یافته که این موضوع باعث کاهش عملکرد در تولید انواع محصولات زراعی و باغی گردیده بود.

ندرلو افزود: در همین راستا با اقدام جهادی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری، مصرف این کودها در البرز رشد چشمگیری داشته است، به گونه ای که از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه مقدار یک میلیون و ۸۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع کودهای پتاسه و فسفاته در استان توزیع شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز اظهار کرد: در پنج ماهه ابتدای سال جاری مقدار ۶۴ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی در استان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۰ درصدی داشته است.

توزیع کود با همکاری ۹ کارگزار در هفت شهرستان البرز

وی در راستای تأمین امنیت غذایی ضمن اشاره به تأمین ۱۰۰ درصدی کود شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه استان افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز با تأمین، تدارک و ذخیره مطلوب انواع نهاده های کشاورزی بیش از چهار میلیون کیلوگرم از هم اکنون آمادگی کامل برای توزیع کود سهمیه کشت پاییزه بین کشاورزان و بهره برداران البرزی بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سوی مدیریت و مراکز خدمات شهرستانی را دارد.

ندرلو اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز در راستای تأمین، تدارک و توزیع انواع کود شیمیایی با همکاری ۹ کارگزار در هفت شهرستان استان، بر اساس سهمیه بندی و حواله الکترونیکی انواع کودهای شیمیایی را توزیع می کند.

کد خبر: ۱۷۱٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha